דוח של ארגוני שלום וזכויות אדם: 59 שנה לכיבוש הגדה, עזה וירושלים המזרחית

דוח "הפלטפורמה" הרביעי, הסוקר את השנה ה-59 לכיבוש הישראלי של הגדה המערבית, רצועת עזה וירושלים המזרחית, פורסם השבוע בידי 21 ארגוני זכויות אדם ישראליים. הדו"ח המקיף, 56 עמודים, הוא פרי שיתוף פעולה בין ארגונים המתעדים וחוקרים את המציאות בשטחים הכבושים ובישראל. "המידע המובא בדוח זה קשה לקריאה, אך עלינו, כאזרחי ישראל, מוטלת החובה להביא לידיעת הציבור הרחב את המצב לאשורו. אנו מקוות ומקווים שהדוח הזה

מתקפה על ההשכלה הגובהה ועליית מדרגה בדיכוי האופוזיציה בטורקיה

שלטונו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן פתח לפני כשבועיים במסע רדיפה נוסף נגד האופוזיציה במדינה. מאות שוטרים חמושים פרצו ב-24 במאי האחרון למטה הארצי של מפלגת העם הרפובליקאית – מפלגת האופוזיציה הגדולה במדינה, תוך ירי גז מדמיע וקליעי גומי. השוטרים פינו את הבניין בכוח וסגרו אותו עד להודעה חדשה, לאחר שמפלגת האופוזיציה סירבה להכיר בהחלטה שערורייתית של בית המשפט הטורקי נגדה. מערכת המשפט בטורקיה

הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו דוהרים למלחמת איראן השלישית

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע (18.5) כי החליט לדחות בכמה ימים מתקפה צבאית על איראן שהייתה אמורה לצאת לפועל השבוע. לדבריו, ההחלטה על הדחייה התקבלה בעקבות לחץ שהפעילו ערב הסעודית, איחוד האמירויות וקטאר על ארה"ב, בבקשה למצות את המשא ומתן עם איראן. דבריו של טראמפ – שכבר איים בעבר לחדש את המלחמה, אבל שב ודחה את מועד התקיפה – חושפים את המבוי הסתום אליו נקלעה

שני היסטוריונים מהאוניברסיטה העברית חוקרים את תולדות הרעבת רצועת עזה בידי ישראל

בין האזעקות והטילים מאיראן, באחרונה פורסם דו"ח מפורט שחיברו שני חוקרים ישראלים על הרעב ואספקת המזון ברצועת עזה מאז אוקטובר 2023. הדו"ח, פרי מחקר משותף של ד"ר לי מרדכי ופרופ' ליאת קוזמא – שני היסטוריונים מהאוניברסיטה העברית בירושלים – שופך אור על מדיניות ההרעבה שנוקטת ישראל ברצועת עזה במהלך שנתיים וחצי של מלחמה. הדו"ח משחזר בפירוט ובעזרת גרפיקה משוכללת את הכרוניקה של המצור ושל הגבלת

במה דנים הקומוניסטים: הרקע החברתי של האלימות והמאבק בפשע בחברה הערבית

בחמש השנים האחרונות נרצחו בישראל כמעט אלף אזרחים ערבים בידי ארגוני פשיעה. נתוני הפשיעה בחברה הערבית עולים בהתמדה מאז שנת 2000, כאשר כמעט בכל שנה עוקבת נרשם שיא חדש במספר הנרצחים. השנים 2019 עד 2022 היו גם הן שנות שיא, למרות טענות ממשלת נתניהו כי היא מיישמת תוכנית לריסון הפשיעה, כפי שטענה גם ממשלת נפתלי בנט-יאיר לפיד שקמה בעקבותיה. עם זאת, בשנים 2023 עד 2025,

במה דנים הקומוניסטים לקראת הוועידה: התוכנית הכלכלית-חברתית של מק"י

הוועידה ה-29 של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) תפתח ב-12 בפברואר בשפרעם. בוועידה, שתימשך שלושה ימים, ישתתפו מאות צירים מסניפי המפלגה ברחבי הארץ. אלה ידונו בהתפתחויות הפוליטיות והחברתיות בישראל, בסוגיות ארגוניות ובאסטרטגיה של המפלגה לשנים הקרובות. בסיום הוועידה יבחרו הצירים את ועדת הביקורת המרכזית והוועד המרכזי של המפלגה, אשר יובילו את המפלגה עד הוועידה הבאה. כהכנה לוועידה גיבש הוועד המרכזי היוצא של מק"י דו"ח בן כמאה

האימפריה מכה שנית ושלישית: דונלד טראמפ הכובש מרצועת עזה ועד גרינלנד

הממשל האמריקאי הכריז בסוף השבוע האחרון על הרכב הוועד המנהל של רצועת עזה, שיפעל במסגרת "מועצת השלום" של טראמפ ויפקח על ממשלת הטכנוקרטים הפלסטינית שתנהל את הרצועה בפועל. לפי הודעת הבית הלבן, חברי הוועד יהיו שליח האו"ם לשעבר לתהליך השלום במזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, שישמש כראש הוועד; הדיפלומטית ההולנדית סיגריד קאאג, לשעבר שליחת האו"ם למזרח התיכון ומתאמת בכירה מטעם האו"ם לשיקום הומניטרי בעזה; איש העסקים

מלכודת מוות לסובלים מחרפת רעב: סופה של הקרן ההומניטרית לעזה

הקרן ההומניטרית לעזה (GHF) הודיעה ביום שני האחרון, כחצי שנה לאחר הקמתה, על סיום פעילותה. עם יציאתה מרצועת עזה מותירה הקרן מאחוריה שובל ארוך של דם וסבל, ומורשת מזוויעה וקטלנית שמן הראוי שתיחקר ותילמד. הקרן הוקמה ביוזמת ישראל וארה"ב בפברואר 2025, בעקבות החמרת הרעב ברצועה, במטרה לעקוף את האו"ם ושאר ארגוני הסיוע הפועלים בעזה. העילה הרשמית לדחיקת ארגונים אלה הייתה – ביזת סיוע בידי חמאס.

האקדמיה נגד הפשיזם: הסגל הזוטר באוניברסיטת תל-אביב נערך כדי להגן על חופש הביטוי

אסיפה מיוחדת של ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תל-אביב התכנסה אתמול (חמישי) כדי לדון על חופש הביטוי באקדמיה בעקבות תקיפה בשבוע שעבר של עמית מאוניברסיטת בן-גוריון, ד"ר סבסטיאן בן דניאל, בידי חבורת בריונים ובראשם סגן השר במשרד ראש הממשלה ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית). עוד  דנו חברי הארגון על ההערכות לקראת הישנות מקרים דומים בקמפוס שברמת אביב ועל הקיצוצים המתוכננים במשאבי ההשכלה הגבוהה במסגרת תקציב המדינה

כשיש בן גביר מי צריך את בנט: הטוען לכתר מסית נגד האוכלוסייה הערבית בנגב

נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר והמועמד המוביל להחלפת נתניהו, פתח השבוע במסע הסתה גזעני נגד האוכלוסייה הערבית בנגב. בכנס פתוח ביישוב עומר אמר בנט: "בנגב הולכת וקמה מדינה פלסטינית. אני אומר בצורה ברורה: אם לא נפעל, נתעורר ל-7 באוקטובר על היישובים בנגב". לא מדובר בפליטת פה. באותו יום פרסם בנט סרטון ברשתות החברתיות בו אמר: "מדינת ישראל מקימה פה במודע מדינה פלסטינית בנגב בשכנות לבאר

דילוג לתוכן