פעילי שלום הפגינו בירושלים המזרחית נגד גירוש משפחת שלודי מביתה בסילוואן

פעילי שלום עכשיו, עיר עמים ופרי ג'רוזלם הפגינו אתמול (רביעי) בסילוואן מול ההתנחלות התיירותית "עיר דוד", בזמן שבכירים בקק"ל נפגשו עם מתנחלי עמותת אלע"ד להידוק שיתוף הפעולה ביניהם. במקביל, קק"ל, באמצעות חברת הימנותא, פועלת לפינוי משפחת שלודי הפלסטינית מהשכונה לטובת המתנחלים. משלום עכשיו נמסר כי בירושלים המזרחית מתחולל טיהור אתני, ופלסטינים מסולקים לטובת מתנחלים — משפחה אחר משפחה. זהו גם המקרה של משפחת שלודי, המתגוררת

גל חדש של עקורים: בניגוד לתכנית טראמפ ישראל כבשה 70% מרצועת עזה

כוחות הצבא בפיקוד הדרום הרחיבו את הכיבוש הישיר ל־70% משטחה של רצועת עזה. כך פרסם הבוקר הכתב אמיר בוחבוט באתר "וואלה". העמקת הכיבוש ברצועה מוגדרת כ"הרחבת השליטה המבצעית", ובמערכת הביטחון מעריכים כי היקף השטח שבשליטה ישראלית עשוי לגדול בחודשים הקרובים. בנוסף, הצבא ממשיך להרחיב את היקף הצירים החדשים ולסלול כבישים, לשדרג את המוצבים שמול הקו הצהוב, לשפר את טכנולוגיות האיסוף ולתגבר כוחות סדירים וכוחות מילואים.

מנסים להכשיל את הפסקת האש: הרוגים ופצועים מירי הצבא בדרום לבנון

שני בני אדם נהרגו הבוקר (שלישי) מירי חיילי הכיבוש, ואחרים נפצעו בעיירה נבטיה אל־פוקא שבדרום לבנון, כך מסרה סוכנות הידיעות הממלכתית הלבנונית. עוד דיווחה הסוכנות כי חיילים פתחו באש לעבר קבוצת אנשים ליד דחפור שפעל לפינוי דרך באזור. ראש עיריית נבטיה אל־פוקא, זאין ע'נדור, מסר לכתבים לבנונים כי חיילים פתחו באש גם לעבר אזרחים בזמן שבדקו את בתיהם בשכונת אל־דייר. עוד מסר את שמו של

תלמידת תיכון נהרגה בתקיפה בעיר עזה; 11 פצועים ביממה האחרונה ברחבי הרצועה

תלמידת תיכון נהרגה היום (שני), וכמה תושבים נוספים נפצעו, לאחר שכלי טיס של כוחות הכיבוש הישראליים תקף מכונית במרכז העיר עזה. תלמידת התיכון, רג'ד עאשור, נהרגה בתקיפה בשכונת רימאל שבמערב העיר. כמו כן, אתמול נפצעו כמה תושבים בתקיפה שביצע כלי טיס בלתי מאויש ישראלי בחצר בית הספר אבן סינא שבמחנה א־שאטי, מצפון־מערב לעיר עזה. כטב"ם ישראלי שיגר טיל לעבר חצר בית הספר, וכתוצאה מכך נפצעו

לילה שקט שני בצפון הארץ ובדרום לבנון; כ"ץ: אין כוונה לסגת מהבופור

לילה שני של שקט עבר על צפון הארץ ועל דרום לבנון. אמש (ראשון) הסיר פיקוד העורף את ההגבלות בקו העימות, וביישובי הצפון אין כעת כל הגבלה מיוחדת על מערכת החינוך, מקומות העבודה וההתקהלויות. יצוין ששר הביטחון ישראל כ"ץ הצהיר אתמול כי אין לישראל כל כוונה לסגת מהבופור, והדגיש: "הוא חלק בלתי נפרד מאזור הביטחון בלבנון וחיוני להגנה על יישובי הגליל ועל כוחות צה"ל. כפי שראש

משפחה בת 4 נפשות וצלם עיתונאות נהרגו בהפצצות הצבא ברצועת עזה

סוכנות הידיעות וואפא דיווחה הבוקר (ראשון) כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו מאש כוחות הכיבוש ברחבי הרצועה, בהם בני משפחה אחת ועיתונאי. העיתונאי הוא צלם ערוץ "אל־ג'זירה", אחמד ושאח, שנהרג בתקיפה שכוונה לבית במחנה הפליטים אל־בורייג'. לדברי הצבא, העיתונאי היה "פעיל חמאס". בעיר עזה נהרגו אב ושתי בנותיו, לאנא א־ספדי, בת 13, וזינה א־ספדי, בת ארבע, בתקיפה על דירת מגורים. אם המשפחה נפצעה בתקיפה ונפטרה

שני תושבים נפצעו מירי: מתנחלים תקפו תושבים בצוריף, איסכאכא, בורין, ג'אלוד ובמסאפר יטא

הסהר האדום דיווח אמש (שבת) כי צוותי רפואה העניקו טיפול לשני פלסטינים, אב ובנו, שנפגעו באורח בינוני מירי חי במהלך תקיפת מתנחלים בעיירה צוריף, מצפון־מערב לחברון. על פי הדיווח, השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. סוכנות וואפא הוסיפה כי התוקפים הם תושבי ההתנחלות בת עין, שהוקמה על אדמות תושבי האזור. כתוצאה מהירי נפצעו תושב בן 57 ובנו בן 27. צעיר נוסף, בן 31, נפצע

דוח של ארגוני שלום וזכויות אדם: 59 שנה לכיבוש הגדה, עזה וירושלים המזרחית

דוח "הפלטפורמה" הרביעי, הסוקר את השנה ה-59 לכיבוש הישראלי של הגדה המערבית, רצועת עזה וירושלים המזרחית, פורסם השבוע בידי 21 ארגוני זכויות אדם ישראליים. הדו"ח המקיף, 56 עמודים, הוא פרי שיתוף פעולה בין ארגונים המתעדים וחוקרים את המציאות בשטחים הכבושים ובישראל. "המידע המובא בדוח זה קשה לקריאה, אך עלינו, כאזרחי ישראל, מוטלת החובה להביא לידיעת הציבור הרחב את המצב לאשורו. אנו מקוות ומקווים שהדוח הזה

יותר מ-60 הרוגים בדרום לבנון; נתניהו נחוש לטרפד את הסכם ארה"ב-איראן

לפחות 16 בני אדם נהרגו הבוקר (שבת) בתקיפות ישראליות במוקדים רבים ברחבי לבנון – כך דיווחה בצהריים סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית. התקיפות, באזור נבטיה וצור שבדרום המדינה וכן בבקעת הלבנון, נעשו למרות שהפסקת האש נכנסה אתמול לתוקף. על פי דיווחים, בין ההרוגים ארבעה בני משפחה אחת וחייל צבא לבנון. בצבא הלבנוני מסרו כי "התקיפות הישראליות נועדו לסכל את המאמצים להשבת היציבות המדינה". אמש מסר משרד

שיחות המו"מ בין איראן לארה"ב בוטלו בגלל תקיפות הצבא בדרום לבנון

פתיחת המשא ומתן על הסכם סופי בין ארה"ב לאיראן, שאמורה הייתה להתקיים היום (שישי) בשווייץ, נדחתה. זאת לאחר שמשלחת המשא ומתן האיראנית דחתה את הגעתה בעקבות תקיפות כוחות הכיבוש בדרום לבנון, כך דיווחו הבוקר כלי תקשורת בביירות. הבית הלבן הודיע כי סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי די ואנס, לא יצא הלילה לשווייץ לפתיחת המשא ומתן. מהבית הלבן נמסר: "ההיבטים הלוגיסטיים של המשא ומתן הזה מעולם

דילוג לתוכן