בצלם: נרמול היחסים עם האמירויות מאפשר את המשך הסיפוח של השטחים הכבושים

נייר עמדה שפרסם בצלם, תחת הכותרת "הסיפוח שהיה, ועודנו", מתאר כיצד גם ללא סיפוח פורמלי, ישראל כבר עושה בגדה המערבית כבתוך שלה, כאילו מדובר בשטחה הריבוני, וכיצד מזה עשרות שנים היא פועלת באופן חד צדדי כדי לקבע ולהנציח את שליטתה בה. הנייר מפרט את שלל הדרכים בהן שטח הגדה המערבית כבר סופח לישראל בפועל, ומביא מספר דוגמאות אקטואליות מרכזיות הממחישות כיצד ישראל ממשיכה במדיניותה זו

חד"ש: נשקפת סכנה לחייו של מאהר אלאח'רס ששובת רעב כ-100 ימים

חברי הכנסת של חד"שׁ ברשימה המשותפת יצאו אמש (ראשון) בקריאה פומבית לשחרורו של העציר המנהלי מאהר אלאח'רס ששובת רעב כ-100 ימים. הח"כים מסרו כי נשקפת סכנת חיים מידית, וכי מותו עלול להוביל לשפיכות דמים. יצוין שוועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים תפגין מחר בשעה 13:00 מול בית חולים קפלן בו מאושפז העציר הפלסטיני ולאחר מכן תקיים מסיבת עיתונאים. "אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון לשחררו

עשרות הפגינו מול כלא 6 בדרישה לשחרר את סרבנית המצפון הלל רבין

עשרות פעילות ופעילי תנועת יש גבול ורשת מסרבות הפגינו בצהריים (שבת) מול כלא 6 שליד עתלית בדרישה לשחרורה של הלל רבין. הצעירה בת 19 כלואה בפעם השלישית ל-25 ימים בגין סירובה לקחת חלק בכיבוש ובדיכוי העם הפלסטיני. רבין, ילידת ותושבת המושב הרדוף, נשפטה בשבוע שעבר בפעם השלישית. בפעמיים הקודמות שבהן סירבה ונשפטה היא נכלאה לשבוע ולשבועיים. בבקשתה לפטור מהשירות הצבאי היא כתבה בין השאר: "אינני

80 פעילי חד"ש יחד עם חברי הכנסת הצטרפו למסיק בכפר בורין בשטחים הכבושים

80 פעילי חד"ש יהודים וערבים יחד עם חברי הכנסת של החזית, השתתפו הבוקר (שישי) יחד עם חקלאים פלסטינים במסיק הזיתים בכפר בורין, בנפה שכם שתחת כיבוש ישראלי. זאת, במסגרת פעילותו השוטפת של "רבנים לזכויות אדם", המסייעים לפלסטינים במסיק מזה שנים. לדברי ח"כ עופר כסיף "באנו לסייע למסיק בצלו של הטרור המתנחלי כלפי תושבי בורין. לא תפחידו אותנו, לא תעצרו אותנו, עצי הזית הפלסטינים ימשיכו לשאת

הפגנה בשבת מול כלא 6 בדרישה לשחרר את סרבנית המצפון הלל רבין

תנועת יש גבול ורשת מסרבות מזמינות להפגנה שתתקיים בשבת הקרובה, 31 באוקטובר, בשעה 12:30 מול כלא 6 שליד עתלית בדרישה לשחרורה של הלל רבין. הצעירה כלואה בפעם השלישית ל-25 ימים בגין סירובה לקחת חלק בכיבוש ובדיכוי העם הפלסטיני. כאמור, רבין, ילידת ותושבת המושב הרדוף, נשפטה בשבוע שעבר בפעם השלישית. בפעמיים הקודמות שבהן סירבה ונשפטה היא נכלאה לשבוע ולשבועיים. בבקשתה לפטור מהשירות הצבאי היא כתבה בין

הסכמים, המשך הכיבוש ועסקאות נשק: ברוכים הבאים למזרח התיכון הישן

"אין כסף לחינוך" – זו תמצית הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת קבינט הקורונה שנערכה השבוע (25.10). בישיבה דנו השרים בפתיחת בתי הספר ובמשאבים שיש להשקיע כדי לשמור על בריאותם של התלמידים, עובדי ההוראה וקרוביהם. אין כסף? הרי טרם נוצלו כ-40% מתוך תקציבי העתק לכיסוי הצרכים שגדלו עקב הקורונה, עליהם הכריזו ממשלת הימין, ואף נתניהו עצמו, מאז מארס. יתר על כן: לממשלה אין כסף

פעילי חד"ש יצטרפו למסיק הפלסטיני-ישראלי בשטחים הכבושים

ביום שישי הקרוב, 30 באוקטובר, פעילי חד״ש יהודים וערבים יחד עם חברי הכנסת של החזית, מתגייסים גדי לסייע לחקלאים פלסטינים במסיק זיתים בצפון הגדה המערבית שתחת כיבוש ישראלי. זאת, במסגרת פעילותו השוטפת של "רבנים לזכויות אדם", המסייעים לפלסטינים במסיק מזה שנים. על פי המידע שמסר המשרד לעניינים הומניטריים בשטחים הפלסטינים הכבושים של האו"ם, עונת המסיק בכפרים הפלסטינים, שהחלה ב-7 באוקטובר, שובשה ב-19 תקריות בידי מתנחלים.

כלי התקשורת הפלסטינים: צעיר מכפר יתמא הוכה בידי חיילים ומת

צעיר פלסטיני, עאמר עבד א-רחים צנובר, בן 18, מהכפר יתמא שליד שכם בשטחים הפלסטינים הכבושים, נהרג לאחר שהוכה על ידי חיילי צה"ל עם קתות רובים – כך דיווחו הבוקר (ראשון) העיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה על פי פרסומים בכלי תקשורת ברשות הפלסטינית. בעמוד מקומי של כפר יתמא דווח כי לאחר מרדף אחר הצעיר שנהג ברכב, חיילים הכו אותו והוא פונה לבית החולים ברמאללה –

ח"כ תומא-סלימאן על הסכם ישראל-סודאן: רק סיום הכיבוש יביא שלום אמיתי

ישראל וסודאן הכריזו על הסכם נורמליזציה בין המדינות, במהלך שיחה מרובעת שנערכה אמש (שישי) בהשתתפות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש מועצת הריבונות הזמנית בסודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ראש ממשלת סודאן עבדאללה חמדוכ וראש הממשלה בנימין נתניהו. אך שר החוץ של סודאן, עומר גמאר א-דין, התייחס להסכם שהוכרז בין ישראל לסודאן, בריאיון בטלוויזיה הסודאנית ואמר: "נרמול היחסים בפועל יהיה תלוי באישור המועצה הריבונית". לדבריו, "עוינות

בג"ץ הוציא צו ביניים המונע את העברתו של העציר שובת הרעב מאהר אל-אחרס

בג"ץ הוציא אמש (שישי) צו ביניים המונע את העברתו של העציר המינהלי, השובת הרעב 91 יום, מאהר אל-אחרס, מבית החולים קפלן למרכז הרפואי של שב"ס. הצו הוצא בעקבות עתירה דחופה שהגיש אל-אחרס נגד העברתו לחזקת שב"ס, ונגד חידוש המעצר המינהלי נגדו. השופט, עוזי פוגלמן, החליט כי אל-אחרס יישאר בבית החולים, וקבע שמחר יתקיים דיון בעתירה. עורכת דינו של אל-אחרס, אחלאם חדאד, מסרה מוקדם יותר כי

דילוג לתוכן