יפגינו מול כלא רמלה בדרישה לשחרר את מאהר אלאח'רס השובת רעב 90 יום

הפגנת חרום מול מרפאת כלא רמלה לשחרורו של העציר המינהלי הפלסטיני מאהר אלאח'רס, תתקיים מחר (שבת) בשעה 13:00 ביום ה-90 לשביתת הרעב שלו.  הוא הועבר מבי"ח קפלן למרפאת כלא רמלה המכונה בפי האסירים "בית הקברות של החיים". הפעילים נגד מעצרים מינהליים מסרו  "אלאח'ראס בסכנת חיים! אנו תובעים את שחרורו המיידי". יצוין שוועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל תקיים הפגנה נוספת, ביום ראשון הקרוב באותו

בשבת: מסיק זיתים פלסטיני-ישראלי בכפר ג'יוס בשטחים הכבושים; מתנחלים תקפו בבורין

מסיק וקטיף פרי הדר משותף פלסטיני-ישראלי ייערך מחר, שבת, בכפר ג'יוס שבשטחים הפלסטינים הכבושים. ההגעה בעדיפות ברכב פרטי, או בהסעה מאורגנת  בהתאם למספר כלי הרכב והמתנדבים. מקום מפגש: בשעה 8:15 במגרש החניה של מעבר אייל. המארגנים מבקשים להצטייד במסכה ובמסכה רזרבית ולשמור על מרחק של שני מטר ובהקפדה רבה בשטח וסביב העצים בעת המסיק. כל משתתף מתבקש לדאוג לעצמו למזון ולמים, בעקבות מגפת הקורונה. לא

עתרו לבג"צ: דורשים לחשוף תמיכת המוסד במליציות הנוצריות במלחמת האזרחים בלבנון

קבוצה גדולה של פעילי שלום, באמצעות עו"ד איתי מק, הגישו השבוע עתירה לבג"צ בדרישה לחשוף את מסמכים בדבר התמיכה שהעניק המוסד למיליציות הנוצרים במהלך מלחמת האזרחים בלבנון. עו"ד מק מסר "העתירה הוגשה מאחר שעל אף שחלפו כ-40 שנים מאז שהמוסד היה אחראי על התמיכה של מדינת ישראל במיליציות נוצריות רצחניות שביצעו זוועות במלחמת האזרחים בלבנון, בין השנים 1982-1975. המוסד עדיין סבור שזכותו להמשיך להסתיר מהציבור

ח"כ ג'בארין על החלטת מח"ש בעקבות הריגתו של אל-חלאק: זהו רצח ולא המתה בקלות דעת

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מסרה היום (רביעי) כי תשקול להעמיד לדין את שוטר מג"ב שרצח את איאד אל-חלאק, הצעיר הפלסטיני נורה בעיר העתיקה בירושלים בעת שהיה בדרכו למרכז לבעלי צרכים מיוחדים. השוטר יועמד לדין בגין "המתה בקלות דעת", זאת בכפוף לשימוע שייערך לו. עוד נמסר בהודעה כי מפקדו של השוטר החשוד, שגם נחקר בתיק, לא יועמד לדין מכיוון "שלא גובשה עבירה פלילית בהתנהלותו". אל-חלאק, תושב

דיון סוער בכנסת על כניסת ילדים פלסטינים חולים לישראל – ללא ליווי הוריהם

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) קיימה אתמול (שני) דיון בנושא כניסת ילדים פלסטינים חולים לישראל, ללא ליווי הוריהם, לצורך טיפול רפואי בישראל או בשטחי הרשות הפלסטינית. כבר בתחילת הדיון התקיים שיח סוער בין חברי הכנסת. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אשר יזמה את הדיון, אמרה: "בשנתיים האחרונות יש עלייה אדירה בכמות הפניות שמגיעות אלינו לעזרה עם בקשות מעבר וטיפולים רפואיים,

יפגינו מול הבקו"ם בסולידריות עם סרבנית מצפון שישבה פעמיים בכלא הצבאי

פעילות ופעילי רשת מסרבות יפגינו מול הבקו"ם בתל השומר ביום שני הקרוב, 19 באוקטובר, בעת התייצבותה של סרבנית המצפון הלל רבין. הצעירה פנתה לצבא על מנת שתוכר כסרבנית מצפון, תשוחרר ותוכל להתנדב לשרות אזרחי, אך נדחתה על ידי ועדת המצפון. נימוקי ועדת המצפון הגיעו רק לאחר חודשיים וזאת, בעקבות התערבותו של עו"ד. במהלך החודשיים שעברו היא נכלאה פעמיים ללא אפשרות לערער על החלטת הוועדה. רבין

נאספו יותר ממיליון שקל: הסתיימה המגבית בחברה הערבית למען נפגעי ביירות

הסתיימה המגבית בחברה הערבית בישראל למען נפגעי שריפת הענק שהשתוללה בנמל ביירות ב-5 באוגוסט וגבתה קרבנות רבים בנפש ונזקים אדירים ברכוש. יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש) מסר אתמול (רביעי) כי נאספו יותר ממיליון שקל, לרוב מתושבי הגליל. הכספים יועברו לנפגעים באמצעות הסהר האדום הפלסטיני. עוד הוא הבטיח לפרסם רשימת התרומות ויעדיהן "על מנת שכל ייעשה בצורה שקופה".

ח"כ עופר כסיף: ההסכם עם האמירויות מנציח את כיבוש השטחים הפלסטינים

הרשימה המשותפת הודיעה הבוקר (חמישי) כי תצביע נגד חוזה הנורמליזציה בחסות ארה"ב שנחתם עם איחוד האמירויות הערביות. החוזה המכונה גם "הסכם אברהם" הובא היום לאישור המליאה בכנסת. "אנו מדגישים את זכותו של הציבור הערבי בישראל לפיתוח וקיום יחסים עם העולם הערבי", כתבו בהודעתם. "אנו תומכים בשלום צודק, כפי שבא לידי ביטוי ביוזמת השלום הערבית, המבוססת על שלום ונורמליזציה תמורת סיום הכיבוש ופתרון השאלה הפלסטינית ולא

זיתי הזעם: בכפר בורין החלה עונת המסיק הפלסטיני-ישראלי

השבוע יצאתי עם קבוצת מתנדבות ומתנדבי "שומרי משפט – רבנים לזכויות אדם" ליום המסיק הראשון בכרם זיתים בכפר הפלסטיני בורין. הכפר, הדחוק בין ההתנחלויות יצהר והר ברכה, שוכן דרומית לשכם. המיניבוס של אבו ראמי הוחלף באוטובוס של בנו כדי שכעשרים נוסעיו עוטי המסכות יוכלו לשמור על כללי הריחוק הפיסי בימי קורונה. זו השנה ה-18 שרבנים לזכויות אדם מארגנים קבוצות סיוע למסיק בכפרים הסובלים מאלימות שכניהם

עשרות פלסטינים נפצעו מירי חיילים במחנה הפליטים אל-אמערי שליד רמאללה

עשרות פלסטינים נפצעו אתמול (ראשון) בעת שחיילי צה"ל במחנה הפליטים אל-אמערי שליד רמאללה, בשטחים הפלסטינים הכבושים. תושבים במחנה הפליטים מסרו לסוכנות הפלסטינית ואפא כי צה"ל חסם כמה כבישים מרכזיים באזור, ולאחר מכן נכנסו כוחות גדולים של הצבא למחנה ועצרו שלושה אנשים. העצורים הם שני אחים, מוחמד ורג'ב וסנא אבו ערב, וכן אשתו של אחד מהם. חייל צה"ל נפצע באורח קל כשנשקו פלט כדור שפגע ברגלו. מהסהר האדום

דילוג לתוכן