fbpx

קתרין וינטר ורלאן מפקדת פרטיזנים צרפתיים ועיתונאית קומוניסטית מתה ב-22 בדצמבר 2004

במהלך הכיבוש הנאצי של צרפת, משפחתה עזבה את פריז והתגוררה בעיר מונפליה

קתרין וינטר ורלאן מפקדת פרטיזנים צרפתיים ועיתונאית קומוניסטית נפטרה ב-22 בדצמבר שנת 2004.  וינטר – ורלין נולדה ב-1925 למשפחה יהודית בעיר אודסה באוקראינה והייתה מפקדת של גדוד לוחמי גרילה במהלך הכיבוש הנאצי של צרפת, עיתונאית, משוררת ובמאית.

במהלך הכיבוש הנאצי של צרפת, משפחתה עזבה את פריז והתגוררה בעיר מונפליה. בקיץ של 1942 היא מצטרפת למאבק המזוין בכובשים במסגרת קבוצת מהגרים קומוניסטים, שרובם היו יהודים וארמנים.

הצטיינה בלוחמה ובגיל 19, בשנת 1944, היא קיבלה את הפיקוד לגדוד 35 של צבא הפרטיזנים, שבין לוחמיו חיילים בצבא האדום שהצליחו לברוח מהשבי הגרמני.

בתום מלחמת העולם השנייה, ורלאן-וינטר מצטרפת למערכת העיתון הקומוניסטי "הומניטה" והייתה עורכת של מדור חדשות חוץ. בין היתר היא סיקרה את מלחמת 1948 בישראל ומלחמת 1967 וב-1951 פעלה רבות על מנת למנוע את הוצאתם להורג של בני הזוג רוזנברג בארה"ב.

ב-1956 לאחר פלישת ברה"מ להונגריה ופרסום פשעי סטלין בוועידת העשרים של המפלגה הקומוניסטית של ברה"מ, היא עזבה את המפלגה הקומוניסטית הצרפתית והחלה לעסוק בקולנוע, בייחוד בקולנוע תיעודי שעסק במאבק לשחרור המושבות האירופיות באפריקה.

בין הסרטים  שיצרה: המלחה הסתיימה מ1966 על פעיל שמאל בספרד הפאשיסטית והסרט תיקי הפרפר על תעשיית היהלומים בונצואלה מ-1971

צילום: שער הספר שפורסם ביוני אחרון ובמרכזו חייה של קטרין ורלאן-וינטר

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן