fbpx

בוריק הושבע לנשיא צ'ילה והבטיח להמשיך בדרכו של סלבדור איינדה הסוציאליסטי

"כעת אני נשיא הודות לכם, הודות למחאות ההמוניות", הדגיש בוריק בן ה-36

גבריאל בוריק, איש שמאל ומנהיג סטודנטים לשעבר, הושבע אתמול (שישי) בעיר ולפראיסו לנשיא צ'ילה. רבבות השתתפו בעצרת, שנערכה לאחר טכס השבעתו, בכיכר החוקה שליד ארמון הנשיאות "לה מונדה" בעיר סנטיאגו. הנשיא החדש הבטיח להמשיך את דרכו של הנשיא הסוציאליסטי סלבדור איינדה, שנהרג במהלך ההפיכה הצבאית הפרו-אמריקאית של הגנרל אוגוסטו פינושה בספטמבר 1973. איינדה מצא את מותו ב"למה מונדה" ובנאומו אמר בוריק "כפי שניבא איינדה לפני כחמישים שניה: ההמונים החופשיים שוב מציפים את השדרות כדי לקדם חברה טובה יותר". עוד הדגיש "כעת אני נשיא הודות לכם, הודות למחאות ההמוניות".

בוריק נבחר לנשיאות בדצמבר האחרון לאחר שגבר בסיבוב השני על מועמד הימין הקיצוני חוסה אנטוניו קאסט בפער של 12%. בפני בוריק, שיכהן בתפקיד עד 2026 עומדים אתגרים הגדולים ובהן להתמודד עם מיגור מגפת הקורונה והמאבק בחוסר השוויון החברתי במדינה, שאותו תנסה החוקה החדשה לתקן. הליך כתיבת החוקה החדשה יצא לדרך בעקבות המחאה החברתית ההמונית שפרצה ב-2019 בעקבות העלאת תעריפי הנסיעה בתחבורה ציבורית, והתפשטה לגל הפגנות נרחב למען צדק חברתי.

בוריק בן ה-36 יהיה הנשיא הצעיר ביותר בתולדות צ'ילה ואחד המנהיגים הצעירים בעולם. כדרכו ובניגוד לנהוג במדינה הלטינו-אמריקאית הוא השתתף בטכסים הרשמיים בלי עניבה. בטכס השביע לשמור על החוקה "בשם כל עמי צ'ילה" – בהתחשב בעמים המקוריים ("אינדיאנים") ולא "בשם העם הצ'יליאני" כנהוג.

ממשלת צ'ילה החדשה תהיה ממשלה צעירה, גילם הממוצע של השרים הוא 42. תהיה זו גם ממשלה ובה רוב השרים יהיו שרות: 14 נשים לעומת עשרה גברים. כמו כן, לראשונה מאז הפלת הנשיא איינדה יכהנו בה שרים קומוניסטים. בממשלה החדשה שלושה שרים קומוניסטים, שני שרים סוציאליסטים, שרים מהתנועה הסביבתית, פעילים בתנועות המחאה והשמאל ואישים עצמאיים.

בוריק, יליד העיר פונטה ארנאס שבדרום צ'ילה, היה מנהיגי מתנועת הסטודנטים. ב-2011, בשנתו האחרונה ללימודי משפטים באוניברסיטה, הוא הוביל יחד עם פעילים קומוניסטים מחאת סטודנטים ששיתקה את המדינה. כמה ממנהיגי המחאה נבחרו לפרלמנט ובהם בוריק שנבחר לבית המחוקקים ב-2013 וכיהן במשך שתי כהונות כמחוקק.

 

סרטון: נאום הנשיא בוריק, אתמול, בעצרת שנערכה בסנטיאגו לאחר טכס השבעתו (בספרדית): 

 

עוד בנושא:

 

 

גבריאל בוריק בתום טכס ההשבעה, אתמול, בפרלמנט בעיר ולפראיסו (צילום: נשיאות צ'ילה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן