fbpx

מתנחלים תקפו פעילי שלום ישראלים ליד ההתנחלות בת עין באמצעות אלות ואבנים

שניים מפעילי השלום הישראלים נפצעו בראשם ולשלישית יש חשד לשבר ביד

מתנחלים תקפו אתמול (שישי) שלושה פעילי שלום ישראלים ליד ההתנחלות בת עין בשטחים הכבושים באמצעות אלות ואבנים, ופצעו שניים בראשם ואחת עם חשש לשבר ביד. בשעות הבוקר הגיעו הפעילים לסייע לפלסטינים במסיק בכפר צוריף הסמוך להתנחלות, לאחר תיאום עם הצבא. תחילה נכחו במקום חיילי צה"ל שאבטחו את המסיק, אך בשעות הצהריים הם עזבו את המקום. לאחר עזיבתם, הגיעו למקום מתנחלים שהחלו לתקוף את הפעילים. בתגובה לתקיפה, יידו הפלסטינים אבנים לעבר המתנחלים.

יצוין שהרב אריק אשרמן מארגון "רבנים לזכויות אדם" התקשר לבקש סיוע, אך כוח צבאי לא הגיע למקום. אשרמן נפצע בראשו מאבן שהושלכה לעברו. החיילים הגיעו למקום אך המתינו כדי לעצור את התקיפה עד שהמתנחלים ברחו מהמקום. גם בשבוע שעבר תקפו מתנחלים את המוסקים בחלקות אדמה בצוריף.

מנכ"ל הארגון רבנים לזכויות אדם, אבי דבוש. מסר: "פורעי הטרור היהודי מנסים להחיל בשטחים מציאות של עליונות יהודית ולא מהססים להרים יד על חקלאי, פעיל או קצין. מי שמעלים מכך עין פעם אחת ופעמיים, מקבל בסופו של דבר מיליציות חמושות שמהלכות אימים ומבצעות פעולות של טרור יהודי, שכבר גבו בעבר קורבנות בנפש. הגיע הזמן שרטוריקת המילים היפות של קובעי המדיניות תתחלף ביד קשה נגד הפורעים". עוד נמסר מרבנים לזכויות אדם ש"המדינה ורשויות האכיפה שלה נכשלות פעם אחר פעם בלהבטיח את שלום החקלאים והפעילים במסיק, והדם שנשפך הוא גם על ידיהן".

 

עוד בנושא:

 

הרב אריק אשרמן לאחר שספג אבן בראשו (צילום: שי קנדלר)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן