fbpx

פלסטינים נפצעו מירי ואבנים בהתקפת מתנחלים בדרום הר חברון

לפחות ארבע פלסטינים נפצעו מירי, אלות ואבנים; המתנחלים הציתו מבנה וניפצו באבנים חלונות כלי רכב

לפחות ארבע פלסטינים נפצעו מירי, אלות ואבנים הלילה (רביעי) אלימות מתנחלים בדרום הר חברון שתחת כיבוש ישראלי, באזור המאחז מצפה יאיר. כמו כן, המתנחלים הציתו מבנה וניפצו באבנים חלונות כלי רכב פלסטיניים.

לדברי פעיל השלום הישראלי איתי פייטלסון שהיה במקום אתמול בבוקר, מתנחלים הקימו אוהל פחות מ-100 מטר ממבנה פלסטיני בלב מסאפר יטא. "היה יום ארוך ומתוח: פלסטינים בצד אחד, מתנחלים בצד שני והרבה צבא. באיזשהו שלב קצין מת"ק הגיע לשם, אמר שלכולם מותר להיות שם ושאין סיבה שיהיה חיכוך", הוסיף.

בשעות אחה"צ כוחות הכיבוש הוציאו צו שטח צבאי סגור, אבל גירשו רק את הפלסטינים. המתנחלים אומנם נאלצו לפרק את האוהל שלהם, אבל בכל זאת נתנו להם להישאר, למרות הצו. "חזרנו בלילה כששמענו שהמתנחלים שברו שמשות של כמה מכוניות של הפלסטינים שנשארו במקום, עד שהגענו כבר היו דיווחים על ירי באוויר. הצבא כהרגלו ישר קו מול הפלסטינים – מגן על המתנחלים. בינתיים מאחורי הגב שלהם המתנחלים התחילו להצית מבנה פלסטיני. כשהפלסטינים התחילו לצעוק על הצבא, נראה שלחיילים נשבר והם פשוט הלכו. כל החיילים עלו על ג'יפים, בזמן שהמתנחלים עדיין שם".

על פי עדותו של פייטלסון, "תוך 7 דקות המתנחלים כבר ירו ירי חי לכל הכיוונים, כדורים שורקים בחושך, פצועים מירי, אמבולנס שהיה בצד השני של ההר עם פגיעה של כדור. במקביל זריקה מסיבית של אבנים, גם למתנחלים היו כמה פצועים, קשה לדעת כמה. אנחנו שוכבים על הרצפה, מתחבאים מאחורי מכוניות, כדורים עפים מעל הראש, וזה ממשיך. לקח לצבא 40 דקות להגיע בחזרה, וגם כשהם הגיעו הם בעיקר התנפלו על הפלסטינים וגרשו אותם באגרסיביות, הם פקדו על מכונית מפונצ'רת לגמרי לנסוע או שיחרימו אותה".

ועוד: "המג"ד צעק עלינו בעצמו שהוא גם חטף מהמתנחלים אבן בראש. אפילו זה לא גרם להם לדחוף את המתנחלים, שירו כמה פעמים גם אחרי שהצבא הגיע. בזמן שהם מגרשים את הפלסטינים הם נתנו לעוד ועוד מתנחלים להגיע, ובסוף הם עוד ליוו אותם בבטחה חזרה למצפה יאיר, לא גירשו אותם, לא עצרו אף אחד מהתוקפים".

אחד הפצועים הפלסטינים, הלילה, בדרום הר חברון (צילום: וואפא)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן