fbpx

בשבת: מסיק זיתים פלסטיני-ישראלי בכפר ג'יוס בשטחים הכבושים; מתנחלים תקפו בבורין

עונת המסיק בכפרים הפלסטינים, שהחלה ב-7 באוקטובר, שובשה עד כה ב-19 תקריות בידי מתנחלים

מסיק וקטיף פרי הדר משותף פלסטיני-ישראלי ייערך מחר, שבת, בכפר ג'יוס שבשטחים הפלסטינים הכבושים. ההגעה בעדיפות ברכב פרטי, או בהסעה מאורגנת  בהתאם למספר כלי הרכב והמתנדבים. מקום מפגש: בשעה 8:15 במגרש החניה של מעבר אייל. המארגנים מבקשים להצטייד במסכה ובמסכה רזרבית ולשמור על מרחק של שני מטר ובהקפדה רבה בשטח וסביב העצים בעת המסיק. כל משתתף מתבקש לדאוג לעצמו למזון ולמים, בעקבות מגפת הקורונה. לא תהיינה ארוחות משותפות.

מסיק משותף, השבוע, בשטחים הפלסטינים הכבושים (צילום: רבנים לזכויות אדם)

ארגון יש דין דיווח כי הבוקר אירעה תקיפה נוספת של חקלאים פלסטינים בידי קבוצת מתנחלים בכפר בורין סמוך להתנחלות יצהר, במהלכה נפצעו ארבעה חקלאים ובעקבות כך נזקקו לאשפוז בבית החולים בשכם. לפי הודעת הארגון, התקיפה אירעה סמוך ל-12:30, כשקבוצת בריונים הגיעה מכיוון ההתנחלות יצהר ותקפה פלסטינים שעיבדו את אדמות הכפר. בנוסף לפציעת החקלאים, נגרם נזק לרכוש, לאחר שהתוקפים שברו שמשות של אחד מהרכבים של החקלאים.

על פי המידע שמסר המשרד לעניינים הומניטריים בשטחים הפלסטינים הכבושים של האו"ם, עונת המסיק בכפרים הפלסטינים, שהחלה ב-7 באוקטובר, שובשה ב-19 תקריות בידי מתנחלים. בתקריות אלה נפצעו 23 חקלאים פלסטינים ויותר מ-1,000 עצי זית נשרפו או ניזוקו. כמו כן, מתנחלים גנבו יבול רב מעצי החקלאים הפלסטינים.

בעיבורי הכפר בורקה (נפת רמאללה) מתנחלים רגמו באבנים מוסקי זיתים פלסטינים והיכו אותם בשלוש הזדמנויות, פעולות שגרמו לעימותים. כוחות ישראליים התערבו באחד העימותים, פצעו 14 פלסטינים וגרמו לשריפתם של שלושים עצים באמצעות מכלי גז מדמיע. יתר הנפגעים תועדו בשטחים חקלאיים ליד העיירה חווארה (נפת שכם) ובכפרים נעלין וביתילו (נפת רמאללה).

כמו כן, ליד ההתנחלות מבוא דותן (נפת ג׳נין) הוצתו והושמדו כ־450 עצי זית זמן קצר אחרי שחקלאים פלסטינים מהכפר יעבד הותקפו שם על ידי מתנחלים ולאחר מכן אולצו על ידי כוחות ישראליים לעזוב את המקום. כמה מאות עצי זית השייכים לפלסטינים מהכפר ספא (נפת רמאללה), בשטח הסגור שבין גדר ההפרדה לקו הירוק, הוצתו גם הם וניזוקו. בעשרה יישובים אחרים בקרבת התנחלויות גילו חקלאים, כשהצליחו להגיע לעצי הזית שלהם, שהעצים הושחתו או נמסקו והיבול נגנב. כמה מהתקריות התרחשו בשטחים שהגישה אליהם מוגבלת, שהרשויות הישראליות מתירות לפלסטינים להיכנס אליהם ליומיים עד ארבעה ימים במשך עונת המסיק כולה.

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן