כורי הפחם באוסטרליה חוששים לפרנסתם ומקדמים מעבר צודק לאנרגיה מתחדשת
תולדות ענף כריית הפחם הן פרק חשוב בהיסטוריה האוסטרלית; קשה לדמיין את המדינה בלעדיו. דלקים מאובנים עדיין מספקים 92% מצריכת האנרגיה של אוסטרליה, ומתוכם מספק הפחם 29%. למגזר כריית הפחם לובי חזק בפרלמנט האוסטרלי ובמסדרונות הממשלה. ב-2017, בנאום מפורסם שנשא ראש ממשלת אוסטרליה דאז סקוט מוריסון בפני הפרלמנט, הוא הניף גוש פחם והפציר בחברי האופוזיציה שלא לפחד מפניו. ראש מטהו של מוריסון, ג'ון קונקל, כיהן
