מסיכול ההדחה לקידום המחאה; להביס את נציגי ממשלת הימין בבחירות לרשויות המקומיות

שלושה אירועים פוליטיים שצריכים להדאיג עד מאוד את בנימין נתניהו וממשלתו הימנית-קיצונית בלטו בשבוע שחלף, בעיצומה של המלחמה בעזה: סיכול הדחתו של ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) מהכנסת, שובן לרחובות של תנועות המחאה נגד ההפיכה המשטרית והצהרותיו הלוחמניות של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד. האירוע הבולט מכולם היה סיכול מהלך הימין להדחת ח"כ עופר כסיף מהכנסת ביום שני האחרון: 85 חברי כנסת הצביעו בעד ההדחה, 11

כהנא חי בת"א-יפו: מטרת הבחירות לרשויות המקומית – מפלה לימין שבשלטון

ההידרדרות הפשיסטית של מפלגת השלטון, הליכוד, מוצאת ביטוי מזוקק בבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בעוד שבועיים, ב-27 בפברואר. בתל-אביב-יפו וביישובים נוספים הקימה מפלגת הליכוד רשימה מאוחדת עם התנועה הגזענית של אוהדי הרב כהנא – עוצמה יהודית של השר איתמר בן-גביר. "בבחירות המקומיות ייתקלו המצביעים בת"א בפתק אחד משותף: 'הליכוד-עוצמה יהודית'. זה מעורר צמרמורת. כהנא והמפלגה שהייתה שלי ברשימה משותפת" – ציינה שרת החינוך לשעבר, לימור לבנת,

המרחק הקצר בין ניסיון ההדחה של ח"כ כסיף לכנס הטרנספר וכיבוש עזה בבנייני האומה

ועדת הכנסת החליטה אתמול (שלישי) כצפוי להדיח את ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) ברוב של 14 תומכים מול שני מתנגדים. זאת, בניגוד לעמדות של היועצת המשפטית של הכנסת ונציגת היועצת המשפטית של הממשלה. על מנת שההליך יושלם, נדרשת הצבעה נוספת במליאת הכנסת, שם יידרש רוב של 90 חברי כנסת. עם זאת, גם אם ההדחה תאושר במליאת הכנסת – ח"כ כסיף יוכל להגיש ערעור לבג"ץ. חברי הוועדה

המלחמה בעזה או איך הנשיא ג'ו ביידן מסייע לתעשיית הנשק האמריקאית

יותר מ-250 מטוסי התובלה נחתו בישראל מאז תחילת המלחמה בעזה שהביאו מארצות-הברית ציוד צבאי לצה"ל. כמו כן הגיעו לנמלי ישראל בים התיכון עוד 20 אוניות של ציוד אמריקאי המיועד למלחמה ברצועת עזה. זאת, על פי ההוראות המיוחדות של הנשיא ג'ו ביידן, לפיהן משרד ההגנה וצבא ארה"ב מספקים את "כל מה שישראל מבקשת במהלך המלחמה". נשיא ציוני, נכון? כך מגדיר את עצמו ביידן. אבל לכל הנדיבות

בג"ץ פוסק אבל בחסות המלחמה בעזה הזכות להפגין נעלמה

כשהתותחים רועמים, מחוללי ההפיכה המשטרית – שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, שותקים. הצמד-הלא-חמד, שהרבה במשך חודשים ארוכים להתראיין לכל מיקרופון רענן, שותקים שתיקה ארוכה מאז תחילת מלחמת עזה העקובה מדם. "הנה ניצחנו", ישנם המכריזים בטרם עת, "המהפכה המשפטית תמה". אבל ההפיכה המשטרית לא פסקה ולו לרגע, עבודתם של לוין ורוטמן נעשית בידי אחרים. סיוט חזרת הכיבוש לרצועת עזה והקמתן מחדש

משביתה למען שחרור החטופים לשביתה כללית להפלת ממשלת הימין ולסיום המלחמה

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הכריז השבוע על שביתה כללית במשק בהזדהות ובתמיכה במאבק להשבת החטופים מהשבי ברצועת עזה. לפי הודעת ההסתדרות, מחר (ראשון) ביום בו ימלאו 100 ימים לחטיפה, יעצרו מקומות העבודה את פעילותם ב-11:00 למשך 100 דקות ויקיימו עצרות תמיכה במשפחות החטופים. יו"ר ההסתדרות קרא לכל העובדים והמעסיקים להצטרף ליוזמה. בר-דוד מסר: "אני רואה חובה אישית, לאומית ומוסרית להשאיר על סדר היום את המאבק להשבת

הסתדרות המורים מתנגדת לתקציב החדש; בר-דוד יתרום 2 מיליארד שקל מכספי העובדים

בעקבות התערבות היועצת המשפטית לממשלה, ממשלת הימין דחתה את הדיון על הצעת התקציב הניאו-ליברלי לשנת 2024 שפרסם אתמול (רביעי) משרד האוצר והדיון יתקיים ביום ראשון הקרוב. מההצעה שפורסמה עולה כי באוצר מציעים לבצע קיצוץ רוחבי של 5% בכל פעילות משרדי הממשלה – פרט לביטחון "כדי לממן את המלחמה בעזה" העקובה מדם. לדברי הפרשנים הכלכליים של אתר "דבר" ההסתדרותי, טל כספין וארז רביב, "מטרתה המרכזית של

האגודה לזכויות האזרח: ממשלת הימין מקדמת את ההפיכה המשטרית בחסות המלחמה

האגודה לזכויות האזרח פרסמה באחרונה מסמך מקיף (11 עמודים) ובמרכזו: קידום ההפיכה המשטרית בחסות המלחמה. בניגוד לכמה פוליטיקאים שעלו על עגלת ממשלת הימין המקרטעת תוך הבטחה "שבעת הלחימה תיעצר הרפורמה המשפטית", קובע המסמך שדווקא בעת המלחמה קודמה ההפיכה המשטרית ביתר שאת. בין פרקי המסמך: המשך הפגיעה בעצמאות בתי המשפט, הפרטת הביטחון האישי, מתקפה על חופש הביטוי, רדיפת החברה הערבית, פירוק השירות הציבורי והפקרת הזכויות החברתיות

חד"ש: מעסקת שבויים לסיום המלחמה ברצועת עזה ולפתרון מדיני

"ההסכם להחלפת שבויים שאושר, למגינת ליבם של הכהניסטים שרוצים עוד דם, חייב להיות ההתחלה של סיום המלחמה. יש להמשיך בעסקאות עד לשחרור כלל החטופים, השבויים והאסירים ולעבר הפסקת אש מתמשכת", מסרה חד"ש אמש (שלישי). עוד הדגישו: "סוף המלחמה חייב להיות מלווה בהפלת ממשלת הפשיזם ובתהליך מדיני אמיתי מול ההנהגה הפלסטינית בחסות הקהילה הבינלאומית". לדברי פרשן "הארץ" יוסי ורטר "העסקה שהממשלה דנה באישורה, היתה על השולחן

לא רק ברצועת עזה ובצפון: החזית השלישית והרביעית של ממשלת הימין

ארגון זכויות האדם "שלום עכשיו" פרסם השבוע דו"ח חדש תחת הכותרת "החזית השלישית". הדוח מראה איך מתנחלים אלימים בגבעות מנצלים את הכאוס הביטחוני למימוש הפנטזיות המשיחיות שלהם. ברוב המקרים הם זוכים בגיבוי ההנהגה המתנחלית – החל משתיקה רועמת ועד חלוקת כלי נשק. "הפורעים הכהניסטים מנצלים את הפניית המשאבים של צה"ל ללחימה בחמאס כדי להבעיר את השטחים ולא בוחלים באמצעים: גירוש קהילות פלסטיניות משטחיהן, פריצת דרכים

דילוג לתוכן