משמר זכויות אדם על ג'נין וסביבותיה: הגירוש הגדול בגדה המערבית מאז 1967

תיעוד הרצח בדם קר של מונתסר באללה מחמוד קאסם עבדאללה (26) ויוסף עלי יוסף עסאעסה (37) בידי שוטרי משמר הגבול שודר במהדורות החדשות ברחבי העולם. בסרטון נראים השניים יוצאים מבית בשכונת ג'בל אבו דהיא בג'נין כשידיהם מורמות באוויר. לאחר שהשוטרים השתלטו על השניים, הם הורו להם לשכב על האדמה בכניסה למבנה, ואז ירו בהם למוות מטווח קצר. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המקדם עונש מוות

פרשת השוחד ומעצר ארנון בר-דוד הם הפירות הבאושים של 'הסתדרות ללא פוליטיקה'

מעצרם של יו"ר ההסתדרות הכללית ארנון בר-דוד, של ממלא מקומו רועי יעקב, של הילה קניסטר בר-דוד, רעייתו של ארנון בר-דוד, של איש העסקים עזרא גבאי ושל בנו אסף גבאי הוארך בשמונה ימים לפי החלטת בית משפט השלום בראשון לציון ביום שני האחרון.  בית המשפט האריך בשבעה ימים את מעצרו של ראש רשות התאגידים בהסתדרות שבי מיכאלי. החשוד המרכזי בפרשה, עזרא גבאי, הוא איש מרכז הליכוד

לאחר שחרור החטופים ושובו של טראמפ לארה"ב: הפסקת אש אינה שלום עכשיו

אני אחליט מה נכון עבור רצועת עזה ועתיד הפלסטינים" – אמר אתמול (שלישי) נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לעיתונאים במטוס בדרכו לוושינגטון. זאת לאחר ועידת "שלום 2025" שנערכה בשארם אל-שייח' בהשתתפות כל עריצי המזרח התיכון וראשי המדינות האימפריאליסטיות הגדולות. עוד הבהיר טראמפ: "אני לא מדבר כעת על מדינה אחת, על מדינה דו-לאומית או על שתי מדינות, אני עוסק רק בשיקום עזה". ואכן, במסמך שנחתם בוועידה אין

להמשיך במחאה והסירוב: מדברים על עסקה אבל ברצועת עזה נמשך ההרג וההרס

שנתיים למלחמה הקולוניאלית ברצועה ולטבח בעוטף צוינו אתמול (שלישי) בישראל, בפלסטין וברחבי העולם, אך בעזה מכונת ההשמדה כמנהגה נוהגת. חרף השיחות בסיני, ברכתו של הנשיא טראמפ בדבר "הפסקת ההפצצות הישראליות" והצהרתו לפיה "אנו שמים קץ לסכסוך הנמשך זה 3,000 שנה", עשרות פלסטינים נהרגים מדי יום ברחבי הרצועה בידי כוחות הכיבוש. גם הבטחתו של טראמפ לשחרורם של 48 החטופים "תוך 72 שעות" לא מומשה. החשש המקנן

מאחורי העסקה שהוצגה בבית הלבן: תוכנית טראמפ להשתלטות על רצועת עזה

למרות המילים הגבוהות שנאמרו אמש (שני) בבית הלבן, המלחמה והטבח בעזה טרם הסתיימו, החטופים טרם שוחררו. וזה גם לא יקרה כי מאחורי "עסקת 21 הנקודות", שהציגו אתמול נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון, מסתתרת תוכנית אחרת: התוכנית לקידום ההגמוניה האמריקאית באזור תוך שלילת המפתח לפתרון הסכסוך העקוב מדם: הקמת מדינת פלסטינית עצמאית בצידה של ישראל. התוכנית שהוצגה (הדגש הוא ב"הוצגה" – לא

הכלכלה הפוליטית של טראמפ: נסיונות לשקם מעצמה קפיטליסטית דועכת

הידיעות על כך טרם הגיעו לישראל אבל ארה"ב, המעצמה הקפיטליסטית מספר אחת, בדעיכה. התהליך לא החל היום ולמעשה נמשך זה שנים. אבל נשיא אחד ששמו דונלד טראמפ סבור שמצא את התגובה הראוייה: סיסמת מערכת הבחירות של טראמפ הייתה "מייק אמריקה גרייט אגאיין" או "הפוך את אמריקה שוב אדירה". האם "אמריקה שבה לגדולה" מאז 20 בינואר האחרון, מועד תחילת כהותנו של הנשיא? כמובן שלא ניתן לסכם

רצועת עזה: מטבח והרעבה להקמת מחנה ריכוז לקראת גירוש

שר הביטחון ישראל כץ אמר ביום שני האחרון בשיחה עם כתבים צבאים כי הורה לצה"ל להכין תוכנית להקמת "עיר הומניטרית" על חורבות רפיח שנהרסה כליל בשנה האחרונה, ובה ירכזו בהמשך את כל אוכלוסיית רצועת עזה. לדברי כץ, התוכנית היא לגרש 600 אלף פלסטינים, בעיקר מאזור המואסי, ל"עיר ההומניטרית" שתוקם, וכי הפלסטינים "יוכנסו לשם אחרי בידוק, ולא יתאפשר להם לצאת החוצה". במילים אחרות – מחנה ריכוז.

ממשלת הימין חדלה מלתפקד ועוסקת רק בדבר אחד: הרג והרס

מנהיג דגל התורה, הרב דב לנדו, הורה אתמול (רביעי) לח"כים מסיעתו לתמוך בחוק לפיזור הכנסת. בתגובה לכך, "בכירים בליכוד" מסרו לתקשורת כי "הולכים לבחירות". סיעות האופוזיציה כבר הודיעו כי יניחו על שולחן הכנסת הצעות לפיזורה בשבוע הבא. כבר חמישה שבועות לא מצליחה קואליציית הימין הקיצוני לקדם חקיקה בכנסת. על רקע המחלוקת סביב חוק הגיוס, הטילו חברי הכנסת מהסיעות החרדיות חרם על כל הצעות החוק הפרטיות.

בטראמפ לא נשים מבטחנו: רוצה לשקם את מעמדה של ארה"ב במזה"ת ואצלו הביזנס הוא שקובע

שעות ספורות לפני שחרורו של החייל עידן אלכסנדר משבי החמאס ביום שלישי האחרון עשו מאות מפגינים למען שחרור החטופים את דרכם מכיכר המוזיאון ("כיכר החטופים") אל שגרירות ארה"ב בתל-אביב ובידיהם כרזה גדולה בשפה האנגלית  בה נכתב: "בטראמפ נשים מבטחנו". כל מי שהחזיק בידיו שטר של דולר מכיר את המוטו "בָּאֵל נָשִׂים מִבְטַחֵנוּ", שאומץ רשמית בארה"ב בשנת 1956 בשיאה של ההיסטריה המקארתיסטית. הקונגרס חוקק אז חוק

הגנרל האמריקאי קורילה בא והולך והמלחמה נגד איראן בעינה עומדת

מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הגנרל מייקל קורילה, נחת אתמול (חמישי) בישראל לביקור נוסף שנערך ברקע המשא ומתן בין וושינגטון לטהרן על הסכם גרעין חדש – והאפשרות לתקיפת מתקני הגרעיןעל ידי ישראל. קורילה נחשב לתומך בולט בתקיפה משותפת של ישראל וארה"ב נגד המתקנים המפוזרים ברחבי איראן. קורילה יקיים במהלך ביקורו פגישות ודיונים עם הרמטכ"ל אייל זמיר, בכירי התבא ושר הביטחון ישראל כ"ץ. לאחרונה דווח

דילוג לתוכן