fbpx

בית הדין לעבודה לא קיבל את בקשת ראשי המכללות ושביתת המרצים נמשכת

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת לא קיבל את בקשת הנהלת מכללת כנרת לצו מניעה נגד שביתת המרצים

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת לא קיבל אתמול (חמישי) את בקשת הנהלת מכללת כנרת לצו מניעה נגד שביתת המרצים במכללה כחלק מן השביתה הארצית ב-12 מכללות ציבוריות הנמשכת שבעה שבועות – מאז תחילת שנת הלימודים האקדמית. יו"ר ועדת הכנסת להשכלה גבוהה, ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) בירך על החלטה והדגיש "ניסיונו של נשיא מכללת כינרת ויו"ר ור"מ – ועד ראש המכללות, פרופ' שמעון גפשטיין, לכפות על המרצים השובתים ללמד, לצד התעלמותו השיטתית מפניות מהכנסת – מחפירים ומעידים שאינו מעוניין כלל בטובת הסטודנטים או המרצים".

בית הדין המליץ לצדדים להיפגש לצורך ליבון הפערים בהסכם ולשוב לשולחן המו"מ כדרישת השובתים. לפיכך, דיון נוסף במעמד כל הצדדים, לרבות נציגים מוסמכים מטעם ור"מ, האוצר והוועדה לתקצוב ולתכנון של ההשכלה הגבוהה (ות"ת), יתקיים בבית הדין ביום שני הקרוב בשעה 14:00. בית הדין המליץ לכל הצדדים לשבת עד אז בניסיון לפתור את המחלוקות כדי לייתר את הדיון.

"אנו שמחים כי בית הדין הבין שלב הבעיה מצוי בניסיון המצער של ור"מ לפרק את מסגרת המו"מ הארצי ולנסות ולכפות על סגלי ההוראה הסכמים מקומיים ולכן נמנע מלתת צווי מניעה וקרא לצדדים לחדש את המו"מ כדי לסיימו. לצערנו, בימים שחלפו מאז שהם פוצצו את המו"מ, ראשי ור"מ מתחמקים מבקשתנו לחזור למו"מ וגם נמנעו מהופעה בדיון שערכה השדולה להשכלה גבוהה", נמסר מאיגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות של כוח לעובדים. יצוין שמרצי המכללות הציבוריות השובתים הפגינו השבוע מול ביתו של פרופ' גפשטיין בחיפה. ההפגנה נערכה לאחר שוור"מ הודיע ביום שלישי על פרישה מהמשא ומתן בין הצדדים ביום שלישי השובתים הפגינו מול ביתו של מנכ"ל ור"מ, בני אלון, בתל מונד.

 

 

נציגי איגוד הסגל וכוח לעובדים בבית הדין לעבודה בנצרת, אתמול, תחילת הדיון בבקשתו של פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא מכללת כנרת ויו"ר ור"מ, להוציא צווי מניעה נגד השביתה (צילום: כוח לעובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן