fbpx

הפעיל הסוציאליסטי הטורקי טלעת טורקאואלו "נעלם" מביתו ב-1 באפריל 1996

פרשת היעלמותו של טורקאואלו עוררה מחאה בטורקיה, שכן המקרה שלו אינו יחיד מסוגו.

ב-1 באפריל 1996 יצא טלעת טורקאואלו, סוציאליסט טורקי, מביתה של אמו בעיר אדירנה. במהלך הביקור אצל אמו סיפר לה כי הבחין בשוטרים בלבוש אזרחי שעקבו אחריו ברחוב. אחרי שיצא מביתה אבדו עקבותיו. ניסיונותיה של משפחת טורקאואלו לברר מה עלה בגורלו העלו חרס, והרשויות הכחישו כי נעצר וטענו כי אינן יודעות דבר על מקום הימצאו. שנה מאוחר יותר התפרסם בעיתונות הטורקית וידוי של שוטר, שחשף כי טורקאואלו נעצר ונרצח בעינויים זמן קצר לאחר שיצא מהבית, וגופתו הושלכה לנהר ליד אדירנה. על אף הוידוי, הרשויות סירבו לפתוח בחקירה בנושא ואיש לא נתן את הדין על הרצח.
פרשת היעלמותו של טורקאואלו עוררה מחאה בטורקיה, שכן המקרה שלו אינו יחיד מסוגו. עשרות רבות של פעילים פוליטיים ״נעלמו״ בטורקיה בעשורים האחרונים ועקבותיהם לא נודעו.
מאז התפוצצותה של פרשת טורקאואלו, בכל יום שבת מתאספות בכיכר גלטסראי באיסטנבול ״האמהות של שבת״, המוחות על רצח יקיריהן ועל סירובה של המדינה למצוא את האחראים ולהעמידם לדין. השבוע הפגינו האמהות בכיכר גלטסראי בפעם ה-992 ברציפות.

טלעת טורקאואלו,

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן