fbpx

בעקבות הכרזת סכסוך עבודה בעברית: מרצים באוניברסיטאות דורשים מארגוניהם לפתוח במערכה נגד ההפיכה

ארגון סגל ההוראה והמחקר באוניברסיטת תל אביב קורא להנהלת האוניברסיטה להשבית את הלימודים והמחקר

בעקבות הכרזת סכסוך עבודה של הסגל הבכיר בעברית: מרצים באוניברסיטאות דורשים לפתוח במערכה נגד ההפיכה. ארגון הסגל האקדמי של האוניברסיטה העברית הכריז ביום חמישי שעבר סכסוך עבודה בעקבות ההפיכה המשטרית של שלטון הימין. אחד חברי הנהגת הארגון מסר "הסכסוך הוכרז בשל החשש של חלק גדול מחברי הסגל מהשלכותיה הצפויות על זכויותינו כעובדים ועל החופש האקדמי שלנו". במשאל שנערך בקרב חברי הסגל עולה כי הצביעו 546 מרצים מתוכם 409 (75%) בעד ההכרזה על סכסוך עבודה, 136 (25%) נגד, ואחד נמנע. "בהתאם לתוצאות, הוועד החליט לפעול להכרזה על סכסוך עבודה. בקרוב נבחן גם אפשרויות לנקיטת צעדים ארגוניים על בסיס ההכרזה. לפני נקיטת צעדים כלשהם, נשוב לקבל את אישור האסיפה", נמסר.  

בעקבות האוניברסיטה העברית, ארגון סגל ההוראה והמחקר של אוניברסיטת תל-אביב המייצג אלפי מרצים בסגל הזוטר החליט להחליט כנס בשבוע הבא, ב-1 באוגוסט אסיפה כללית דחופה. זאת, "על מנת להחליט על צעדים "לאור תוכניות החקיקה, שמטרתה פגיעה בבית המשפט וביכולתו להגן על אזרחי ישראל מפני החלטות שרירותיות של כל ממשלה, ולנוכח הפגיעה הצפויה בחופש האקדמי ובעבודה המאורגנת"

בין ההצעות שיובאו בפני המתכנסים הצהרה פומבית לפיה: "האוניברסיטאות בישראל אינן יכולות לעמוד מנגד וחייבות לעמוד בחזית הפעולה נגד השינויים המתוכננים שתחילתם בתיקון הקיצוני לחוק השפיטה הנוגע לעילת הסבירות. ארגון סגל ההוראה והמחקר באוניברסיטת תל אביב מצטרף לקריאה של סנאט האוניברסיטה מה-17 ביולי האחרון וקורא להנהלת האוניברסיטה להשבית את האוניברסיטה מלימודים ומחקר, ללא הגבלת זמן, למען עצירת התיקון לחוק השפיטה העוסק בעילת הסבירות בקריאה שניה ושלישית, ולמען התביעה להפסקה מוחלטת של החקיקה המסוכנת לעתיד המדינה".

עוד תוצג הצעת החלטה נוספת "בתגובה לפגיעה בחברי הארגון כתוצאה מהשינויים המשפטיים, האסיפה מסמיכה את ועד הארגון להכריז על סכסוך עבודה ולנקוט בצעדים ארגוניים, כולל אך לא מוגבל לשביתה מלאה של כל חברי הארגון", ועוד: "בתגובה לפגיעה בחברי הארגון כתוצאה מהשינויים המשפטיים, האסיפה מסמיכה את ועד הארגון לנקוט בצעדי הפסקה של פעילות המחקר של חברי הארגון, כולל הפסקה מלאה של המחקר". יצוין שבאוניברסיטאות ומכללות נוספות, המרצים הפעילים נגד ההפיכה המשטרית מתארגנים על מנת שארגוניהם ינקטו בצעדים דומים לאלה שכבר ננקטו באוניברסיטה העברית והעומדים להינקט בידי הסגל הזוטר באוניברסיטת תל-אביב.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/122815/

"האקדמיה עומדת בשער למען הדמוקרטיה בישראל", מרצים מפגינים ברחוב קפלן בתל-אביב נגד ההפיכה המשטרית (צילום: בשער)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן