fbpx

תושבי ג'סר א-זרקא חסמו את כביש החוף בעקבות רצח כפול; ראשי הרשויות יפתחו בצעדי מחאה

בין הדרישות של ועד ראשי הרשויות הערביות: פעילות אקטיבית של הממשלה למיגור הפשיעה והשקעה בחינוך ורווחה

מאות תושבי הכפר ג'סר א-זרקא חסמו אמש (מוצ"ש) את כביש החוף בעקבות הרצח הכפול בשישי ביישובם. ביום שישי נורו למוות בידי רעולי פנים שני בני דודים תושבי הכפר: מוחמד עמאש בן ה-19 ורשא עמאש בת ה-28 בזמן שהיו באירוע משפחתי.

גם בשישי הפגינו עשרות בני אדם בצומת פוריידיס במחאה על אוזלת היד של המשטרה במיגור הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית, שלפני שבוע גבתה את חייו של עלא מרעי עוזר ראש המועצה, שנרצח ביריות.

בתוך כך, בצל הפשיעה והאלימות הגואים בחברה הערבית, והפגיעה המתוכננת בתקציבי הרשויות המקומיות, הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות התכנסה אמש והודיע על סדרת פעולות מחאה ומאיים לא לפתוח את שנת הלימודים. בהודעה שפורסמה בתום הישיבה נאמר "בחודשים האחרונים אנו עדים לעלייה מחרידה במספר מקרי הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. 129 חיי אדם נלקחו בשל מדיניות ממשלתית של החלשת זרועות האכיפה, ביטול הטיפול הממשלתי הרב מערכתי וזלזול של ממש בחיי האוכלוסייה הערבית. במקביל לדאגה ולחוסר האונים של הציבור הערבי, ניצבים ראשי הרשויות המקומיות בחזית המאבק באלימות ובפשיעה, ומנסים לייצר לחץ על הממשלה לפעול בנושא. אל מול ראשי הרשויות עומדים שרים וראש ממשלה שחיי האזרח הערבי מהם והלאה, ופועלים בשבועות האחרונים להחלשת הרשויות המקומיות ולפגיעה בתקציבי תכניות צמצום הפערים השונות".

הוועד הארצי קרא למרכז השלטון המקומי להצטרף לפעולות המחאה, ולראשי הרשויות המקומיות היהודיות להביע תמיכה וסולידריות ביישובים השכנים. "אסור לתת יד לזלזול בחיי אדם ובוודאי שאסור לאפשר פגיעה ישירה ומכוונת ברשויות המקומיות הערביות". עוד קרא הוועד הארצי לחברי הכנסת להצטרף למאבק "ולהשתמש בכלים הפרלמנטרים העומדים לרשותם".

הדרישות של ראשי הרשויות הערביות הן: "מיגור הפשיעה והאלימות באמצעות פעילות אקטיבית, בין היתר באמצעות הקמת צוות חירום בהנהגת משרד ראש הממשלה ומינוי פרויקטור חיצוני מטעם משרד ראש הממשלה לתכלול פעולות הממשלה וטיפול ממשלתי רב מערכתי להמשך הטיפול במחוללי הפשיעה בטווחים הבינוני והארוך, לרבות המשך השקעה בתעסוקה, חינוך, רווחה ועוד".

עוד הם דרושים העברת תקציבי המענק השוטף ותקציבי הפיתוח לרשויות המקומיות באופן מידי; השקעה של 1.5 מיליארד שקל נוספים בתשתיות ובתחבורה, על מנת לקדם את התכנית האסטרטגית לצמצום פערים עבור כלל יישובי החברה הערבית ותקצוב מידי של כ- 350 כיתות לימוד המוכנים לבנייה באופן מידי, ואשר משרד החינוך ומשרד האוצר התחמקו מתקצובן על אף התקציב הקיים". "יש לעצור כל מהלכי שרי עוצמה יהודית לפגיעה בתכניות 550, 1279, 549 ושאר החלטות הממשלה הרלבנטיות, ובלימת כל ניסיון להחלשת מנגנוני הביצוע הקיימים בתכנית", הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/122828/

 

תושבי ג'סר א-זרקא חוסמים במוצ"ש את כביש החוף נגד הפשיעה והרצח בחברה הערבית, 22 ביוני 2023 (צילום: הרשתות החברתיות, סעיף 27 א')

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן