fbpx

האו"ם: גירוש תושבי קהילת עין סאמיה הפלסטינית – עבירה על החוק הבינלאומי

בצלם: "מקרה גירוש נוסף שמטרתו לאפשר לישראל להשתלט על עוד ועוד אדמות פלסטיניות"

האו"ם גינה היום (חמישי) את גירוש הקהילה הפלסטינית עין סאמיה בשטחים הכבושים שתושביה האחרונים נאלצו ביום שני לעזוב את בתיהם. "המשפחות האלה אינן עוזבות מבחירה; הרשויות הישראליות הרסו שוב ושוב בתים ומבנים אחרים שבבעלותן ואיימו להרוס את בית הספר היחיד שלהן. בה בעת, אדמת המרעה הזמינה הצטמצמה והלכה בשל הרחבת התנחלויות. ילדים ומבוגרים כאחד חוו אלימות מתנחלים", אמרה המתאמת ההומניטרית בפועל לשטח הפלסטיני הכבוש של האו"ם, איבון הלה. "אנו עדים להשלכות הטרגיות של נוהגים ישראליים ואלימות מתנחלים הנמשכים כבר שנים", הוסיפה.

תושבי הקהילה סבלו במשך שנים מאלימות של כוחות הכיבוש, מהגבלות קיצוניות על בנייה למגורים ותשתיות שכללו הריסות, ומאלימות של מתנחלים שנעשתה בגיבוי מלא של המדינה. בית הספר של הקהילה אמור להיהרס בקרוב, לאחר שבית המשפט אישר את הריסתו. לדברי הלה על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי, ממשלת ישראל מחויבת להגן על פלסטינים הנתונים לכיבוש ולהבטיח כי הדין ימוצה עם מי שאחראים לאלימות נגד פלסטינים. בזמן האחרון נעקרו מספר קהילות בנסיבות דומות; מאז 2022 נאלצו 81 פלסטינים, בהם 42 ילדים, לעזוב את קהילות מגוריהם וואדי א־סיק ולפג׳ים, ובדומה לכך, אשתקד עזבו כ־100 בני אדם את הקהילה שלהם בראס א־תין.

"הריסות חוזרות ונשנות, הרחבת התנחלויות, אובדן גישה לשטחי מרעה ואלימות מתנחלים ממשיכים להעלות חששות בדבר סביבה כופה, ולצד אובדן בתים וגישה לקרקע, הדבר יוצר צרכים הומניטריים נוספים וגורמים הומניטריים מבצעים כעת הערכה של צורכי הקהילה וימשיכו להגיש להם סיוע", הדגישה. לדברי בצלם "זהו מקרה גירוש נוסף שמטרתו לאפשר לישראל להשתלט על עוד ועוד אדמות פלסטיניות כדי להעבירן לשימוש של יהודים, מיושמת ברחבי הגדה כלפי עשרות קהילות פלסטיניות. מדיניות זו היא בלתי חוקית, טרנספר הוא פשע מלחמה".

 

 עוד בנושא:

https://zoha.org.il/121358/

 

 

בית הספר של קהילת עין סאמיה נהרס אף הוא (צילום: בצלם)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן