fbpx

בצלם: ישראל גירשה בכפייה את תושבי קהילת עין סאמיה הפלסטינית

מאתיים תושבי הקהילה עזבו את אדמתם לאחר שישראל הפכה את חייהם לבלתי-נסבלים

אחרוני התושבים בקהילה הפלסטינית עין סאמיה בשטחים הכבושים, הסמוכה לרמאללה, נאלצו אתמול (שני) לעזוב את בתיהם. הקהילה מנתה כמאתיים תושבים, שעזבו את אדמתם לאחר שישראל הפכה את חייהם לבלתי נסבלים, עד שלא נותרה בידיהם ברירה אחרת. על כך מסר ארגון זכויות אדם בצלם.

תושבי הקהילה סבלו במשך שנים מאלימות של כוחות הכיבוש, מהגבלות קיצוניות על בנייה למגורים ותשתיות שכללו הריסות, ומאלימות של מתנחלים שנעשתה בגיבוי מלא של המדינה. בית הספר של הקהילה אמור להיהרס בקרוב, לאחר שבית המשפט אישר את הריסתו.

כאמור, מאז הקמת הקהילה ב-1977 תושביה חשופים לסכנת גירוש וסובלים מאלימות מתנחלים מאז הקימו מתנחלים לפני כשלוש שנים את מאחז "החווה של מיכה" התגברו מעשי האלימות של המתנחלים מהם סבלו תושבי עין סאמיה וסובלים תושבי הכפרים השכנים אל-מור'ייר וכפר מאלכ.

עד שנת 2013 נאלצו עשרות ילדי הקהילה לצעוד מדי יום כמה קילומטרים ברגל לבית הספר בכפר מאלכ והחל משנה זו מימן משרד החינוך הפלסטיני הסעה לבית הספר ובחזרה. בשנת 2020 אישר משרד החינוך הפלסטיני, לבקשת תושבי הקהילה, את הקמתו של בית ספר בתחומה, במימון האיחוד האירופי. הקמת בית הספר התעכבה בשל מגפת הקורונה.

עבודות הבנייה החלו רק בינואר 2022, וכללו יציקת משטח בטון בשטח של 500 מ"ר שעליו הוצבו מבנים טרומיים מפח מגולוון הכוללים ארבע כיתות לימוד ושני חדרי שירותים – "בית הספר באדיית עין סאמיה היסודי המעורב". עם תחילת הבנייה קיבלו התושבים הודעה בעל-פה ממנהל האזרחי, כי בכוונתם להרוס את בית הספר באופן מיידי.

התושבים פנו לבג"ץ בדרישה למנוע את ההריסה, אך הבקשה נדחתה, ובאפריל 2022 מסר המנהל האזרחי צו הפסקת עבודה והריסה לבית הספר. תושבי הקהילה עתרו נגד הצו לבית המשפט המחוזי, אך עתירתם שוב נדחתה. לדברי בצלם "זהו מקרה גירוש נוסף שמטרתו לאפשר לישראל להשתלט על עוד ועוד אדמות פלסטיניות כדי להעבירן לשימוש של יהודים, מיושמת ברחבי הגדה כלפי עשרות קהילות פלסטיניות. מדיניות זו היא בלתי חוקית, טרנספר הוא פשע מלחמה".

 

תושבי עין סאמיה, אתמול, עוזבים את בתיהם (צילום: בצלם)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן