fbpx

שביתה בת יומיים של מרצי הסגל הבכיר בכל האוניברסיטאות; בכירי האקדמיה יפגינו במוצ"ש

במהלך השבוע הבא, בנוסף לשביתה הארצית ביום שני, המרצים ישבתו מדי יום בשני מוסדות השכלה גבוהה

מרצי הסגל הבכיר בכל אוניברסיטאות ישבתו, שביתת אזהרה, ביום שני הקרוב – ה-1 במאי, יום העובד הבינלאומי, על כך פורסם אתמול (רביעי) באתר "זו הדרך". הבוקר נמסר כי במהלך השבוע הבא, בנוסף לשביתה הארצית ביום שני, המרצים ישבתו מדי יום בשני מוסדות השכלה גבוהה. לוח הזמנים של הצעדים הארגוניים הוא: יום שני, 1.5 – שביתה בכל המוסדות. יום שלישי, 2.5 – שביתה בחיפה ובטכניון, יום רביעי – 3.5 – שביתה בת"א, בר-אילן ובמכון ויצמן; וביום חמישי, ה-4.5 שביתה בעברית ובבן גוריון.

יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר, פרופ' ענת זעירא (האוניברסיטה העברית) מסרה: "שכר המרצים נשחק מסוף 2019 בשיעור של 8.75%. אבל את ראשי האוניברסיטאות ואת האוצר זה לא ממש מטריד, ולא נראה שיש רצון לחתום איתנו על הסכם חדש".

עוד מסרה זעירא, "למרות חודשים של דיונים ובקשות חוזרות ונשנות, עדיין לא קיבלנו מסגרת תקציבית ברורה, שהיא התנאי והפתיח לכל מו"מ כלכלי. ההצעות שהגיעו בשלוש פגישות שהתקיימו בחודש האחרון ולאחר חודשים ארוכים של המתנה וגרירת רגליים, נמוכות משמעותית ממה שקיבלו הארגונים האחרים. מדובר בניהול משא ומתן בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת באופן שהביא אותו למבוי סתום".

לדבריה, "במשך זמן רב נמנענו מנקיטה בצעדים ארגוניים מתוך רצון טוב להגיע להבנות. נקטנו עיצומים מדודים וזהירים מאוד כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בסטודנטים ובשגרת הלימודים. ההתנהלות מולנו פשוט לא מותירה לנו ברירה". היא מאשימה את הממשלה ב"ניסיון ל'הפרטת ההשכלה הגבוהה'. אנו יוצאים למאבק נחוש על זכותנו להיות מאורגנים, על עצמאותנו כחוקרים וכחוקרות, ועל עצמאות מערכת ההשכלה הגבוהה כולה".

בתוך כך, מטה המאבק נגד ההפיכה המשטרית במוסדות להשכלה גבוהה מסר היום (רביעי) שבמוצ"ש הקרוב בכירי האקדמיה יתייצבו בעשרות מוקדי ההפגנות ברחבי הארץ. "מקריית שמונה ועד אילת, זוכי פרס נובל, פרס ישראל ופרסי א.מ.ת, נשיאים ורקטורים של האוניברסיטאות  והמכללות בעבר ובהווה מתגייסים לומר שבלי דמוקרטיה אין אקדמיה", נמסר.

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/120696

"בלי דמוקרטיה אין אקדמיה" מרצים וסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית, 23 במארס 2023 (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן