fbpx

הנהלת ארגון המורים התכנסה כדי להחליט על החרפת הצעדים הארגוניים

לדברי ארז, מאז חודש מאי המו"מ על נושאי הליבה של ההסכם הקיבוצי כלל לא התקדם.

הנהלת ארגון המורים התכנסה אתמול (חמישי) כדי להחליט על החרפת הצעדים הארגוניים, כך הודיע יו"ר ארגון המורים רן ארז. בהודעה לחברי הארגון כתב ארז: "אנשי משרד האוצר ממשיכים בסחבת שבה נקטו במשך יותר משנה בנושא הקצאת התקציב הנדרש לחתימה על הסכם, ובכך מגלים חוסר אכפתיות כלפי התלמידים עתידם ועתיד המדינה".

לדבריו "אנו מתקרבים לסוף שנה"ל תשפ"ג, וזה הזמן לשלוח אליכם עדכון נוסף בנוגע להשתלשלות העניינים במו"מ המתנהל זה יותר משנה מול משרד האוצר ומשרד החינוך לקראת חתימה על הסכם עבודה קיבוצי חדש. כזכור לכם, תוקף ההסכם הקיבוצי הקודם פג בסוף חודש פברואר 2022. עוד לפני כן פנינו אל משרד האוצר בבקשה לניהול מו"מ, אך הם סירבו לכך."

ארז דיווח שבחודש פברואר, לקראת פתיחת המו"מ החדש, "שלחנו אליהם רשימה של 29 סעיפים, שמתוכם 14 ניתן להסדיר ללא כל עלות כספית. כעבור זמן, בחודש מאי, שלחנו רשימה נוספת ובה 13 סעיפים. משרד האוצר סירב לנהל מו"מ, ואז נאלצנו להתחיל בעיצומים ובחודש מאי חייב בית הדין הארצי לעבודה את משרד האוצר לנהל מו"מ עמנו, אך התקיימו מספר ישיבות בהן לא נתן משרד האוצר תשובות". לדברי ארז, מאז המו"מ על נושאי הליבה של ההסכם הקיבוצי כלל לא התקדם.

"הצעתם היא תוספת של כ-400-350 שקל ברוטו לשכר המורים הוותיקים, בפעימות של 5-4 שנים, סכום המהווה תוספת שכר של כ-2.5-2 אחוזים בתום התקופה. השנה, כאשר אנחנו "חוגגים" אינפלציה של 5.4%, משמעות הצעתם היא שארגון המורים יחתום על הסכם קיבוצי בו יש הפחתת שכר ריאלית לציבור המורים בחינוך העל-יסודי – תוספת שכר של כ-2.5 אחוזים בתום התקופה מול שחיקת שכר של 5.4% שנתית. הם כנראה חושבים שהמורים אינם מבינים זאת, אך טעות בידם. אנו מבינים זאת היטב ובכוחנו להתנגד לכך", הדגיש יו"ר הארגון.

"כעת, בלי שניאלץ להשבית את מערכת החינוך שביתה כללית, הגענו למצב שבו ציבור ההורים, התלמידים ואף כלי התקשורת מתחילים להפנות את האצבע המאשימה כלפי משרד האוצר ומשרד החינוך ולדרוש את התערבותם של השרים – דבר אותו ביקשנו מזמן. ייתכן שהמעורבות הציבורית של ההורים ושל האחרים תקצר את המאבק ולא יהיה צורך להחריף אותו".

 

עוד בנושא:

 

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בשיחה עם ראשי הפדרציה הבינלאומית של ארגוני עובדי ההוראה (צילום: ארגון המורים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן