fbpx

ח"כ כסיף עם מותו של יהונתן גפן: היה קול ביקורתי נגד הכיבוש, אי צדק והממסד

גם תנועת "יש גבול" ספדה לגפן, בהזכירה את התנגדותו לכיבוש ואת השתתפותו בפעולות מחאה אנטי-מלחמתיות

הפזמונאי, הסופר והפובליציסט יהונתן גפן מת אתמול (רביעי) בגיל 76. גפן הוציא ספרים רבים, בהם "שירים שענת אוהבת במיוחד", "הכבש השישה עשר" ו"אישה יקרה", וכתב אינספור שירים ובהם "פחות אבל כואב", "מקום לדאגה", "הנסיך הקטן" ו"אי ירוק בים". הוא גם כתב מחזות כמו "נומה עמק" ו"קשר אייר". הלווייתו תתקיים מחר בשעה 11:00 בנהלל.

בראיון שפורסם ב"טיים אאוט" ב-2016 הגדיר גפן את עצמו כ"שמאל פוסט ציוני מיואש", ואמר: "הציונות אומרת 'בואו כולנו נעלה לארץ ישראל' וכולנו עלינו אז זהו, אין ציונות יותר. לדעתי הניסיון הציוני נכשל, אפילו שמאה שנות ציונות זה יפה, אבל אנחנו לא יכולים להמשיך כי אתה לא יכול להיות מאושר על חשבון סבל של אחר. שמאל ציוני זה ביבי נתניהו לייט, גם שלי יחימוביץ' וגם בוז'י וכל השאר שם. איש מהם לא מטיף לסרבנות גיוס של מיליונים שאומרים שהם לא מוכנים יותר לחטט בחזיות של מוסלמיות בהריון, איש מהם לא מטיף לשרוף את הרחובות. אני עוד בילדותי הייתי שטוף מוח שמצפים ממנו לשרת את עמו וליפול. אם הייתי חוזר אחורה בזמן עם התודעה הנוכחית שלי – הייתי מסרב להתגייס מסיבות אידיאולוגיות ועושה מזה טקס שלם".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שהגדיר את גפן כידיד אישי פרסם הודעה ובה נאמר שהסופר היה "קול ביקורתי נגד הכיבוש, אי צדק והממסד. כשאחרים מכרו נשמתם לשטן הפופולריות והכסף והחרישו אל מול העוולות והזוועות, יהונתן תמיד אמר את אשר על לבו בחריפות ובישירות. זו אבדה עצומה".

יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, כאב אף הוא את מותו של גפן, וכתב: "כואב את מותו של יוצר ענק שהיתה לי גם הזכות לקרוא לו חבר. אמנם אמא שלי לא קראה לי את הכבש השישה עשר אבל כאוהב שירה, היצירה של יהונתן גפן חיברה אותי לשפה ולתרבות העברית וכאדם שתמיד שאף לשלום ושוויון הוא היווה השראה אמיתית". ח"כ לשעבר דב חנין (חד"ש) צייץ "כל כך עצוב על מותו של יהונתן גפן. כותב ויוצר נפלא, האיש מאחורי הפסקול של המון שירים שאנחנו אוהבים, איש מצפון ושלום ואדם כל-כך אמיץ". יש גבול פרסמה הודעה לפיה התנועה מתאבלת על מותו של יהונתן גפן. "רצינו להזכיר צד פחות מוכר של יהונתן גפן – תמיכתו בארגון פעילויות נגד מלחמות מיותרות וכיבוש לא לגיטימי".

 

יהונתן גפן (צילום מתוך דף הפייסבוק של גפן)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן