fbpx

הפגינו מול ביתו של שר העבודה וקראו לא לתת יד לביטול מתווה קיצור התורנויות

חברות ארגון "מרשם" הפגינו מול ביתו של שר העבודה יואב בן צור מש"ס

פעילות של ארגון הרופאים המתמחים מרשם הגיעו הבוקר (חמישי) בשעה 6:00 לביתו של שר העבודה יואב בן צור מש"ס וקראו לו לא לתת יד לביטול מתווה קיצור התורנויות של המתמחים. מיצג "מתמחים מתים מעייפות" הוצב בסמוך לביתו בתגובה לביטול מתווה קיצור התורנויות והכוונה לחתום על היתר עבודה שיאפשר תורנויות של 21 שעות רק ל-3% מהמתמחים ורק בבתי חולים בפריפריה – מבלי להשאיר סיכוי להרחיבו לשאר בתי החולים.

הפעילות סיפרו "הגענו בשעה 6:00 בבוקר, צוות מרשם, לביתו של שר העבודה יואב בן צור, וקראנו לו לא לתת יד לביטול מתווה קיצור התורנויות של המתמחים. התוכנית המוזרה של הממשלה לתורנויות של 21 שעות רק ל- 3% מהמתמחים, היא לא קיצור תורנויות. היא בושה! השר בן צור, מתוקף היותו שר העבודה, הוא הגורם המוסמך לחתום על היתר העסקה חדש שיאפשר את מתווה הבושה הזה ואנחנו דורשים ממנו שלא לחתום על ההיתר המבזה הזה. לא נוותר עד שנקצר".

משרד הבריאות פרסם אתמול טיוטה לתיקון נוסף בהיתר העסקת רופאים בשעות חריגות, בהתאם למתווה החדש לקיצור תורנויות הרופאים המתמחים מ-26 שעות ל-21 שעות, בבתי החולים בפריפריה בלבד, החל מספטמבר הקרוב. ההיתר החדש קובע גם תנאים מחמירים חדשים להרחבת מהלך קיצור התורנויות למקצועות נוספים מעבר לאלו שנקבעו בו, או לבתי החולים במרכז הארץ. עוד נקבע בו שיישום קיצור התורנויות בבית החולים יוספטל באילת יידחה בשנה ויחל רק באוקטובר 2024.

התיקון אמור להחליף את ההיתר הנוכחי שקובע קיצור של התורנויות ל-18 שעות, אך לא יושם בפועל. השלב הראשון ביישום המתווה צפוי לצאת לפועל בספטמבר הקרוב, בעשרה בתי חולים בפריפריה הצפונית והדרומית – מלבד יוסטפטל באילת.

לפי חוק שעות עבודה ומנוחה, משמרת לילה יכולה להיות 7 שעות ככל היותר. ההיתר שמאפשר לבתי חולים להעסיק רופאים במשמרות של עד 26 שעות חוקק לראשונה ב-2012, והוארך ב-2020 על ידי שר העבודה והרווחה דאז איציק שמולי. ב-2021 שרת העבודה אורנה ברביבאי חתמה על היתר חדש שקיצר את התורנויות החוקיות ל-18 שעות בהדרגה תוך חמש שנים, שהיה אמור להיכנס לתוקף באפריל 2022. אחרי שהשינויים לא יושמו, הממשלה תיקנה את ההיתר כך שייכנס לתוקף רק בספטמבר 2023. במרץ הודיע משרד הבריאות על השינויים המהותיים שהיא מציעה למתווה קיצור התורנויות, ושינויים אלה משתקפים בתיקון החדש להיתר.

 

סרטון – מפגינות מול ביתו של שר העבודה

"מתמחים מתים מעייפות", מייצג מול ביתו של שר העבודה (צילום: מרשם)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן