fbpx

מנהיג העובדים האפרו – אמריקאי פיליפ א' רנדולף נולד ב-15 באפריל 1889 בקרסנט סיטי שבמדינת פלורידה

ב-1925 הקים את ארגון העובדים האפרו - אמריקאי הראשון שזכה להכרה מפדרציית העובדים האמריקאית

מנהיג העובדים האמריקאי פיליפ א' רנדולף נולד ב-15 באפריל 1889 בקרסנט סיטי שבמדינת פלורידה בתקופת חוקי ג'ים קרואו הגזעניים והיגר בגיל צעיר צפונה לעיר ניו יורק, בעיר ניו יורק הקים ב-1925 את ארגון העובדים האפרו – אמריקאי הראשון שקיבל הכרה מפדרציית העובדים, הארגון איגד 18,000 עובדי רכבת בארה"ב, קנדה ומקסיקו.

האיגוד שהקים ועמד בראשו איגד נשים וגברים כאחד, לנשים שעבדו בענף הרכבת בעיקר בניקיון הייתה ועדה ספציפית לייצוג נשים בתוך הארגון, בין הנשים שעבדו היו גם אמריקאיות ממוצא סיני שהוגדרו כעובדות בלתי מיומנות כמו גם הנשים השחורות. רבות מהנשים שעבדו בענף הרכבת, עבדו בענף הטקסטיל האמריקאי המצליח והיו מיומנות בפעילות איגוד מקצועי, האיגוד החדש הפיץ מידע חשוב על יתרונות האיגוד המקצועי בקרב הציבור הכללי ועסק בגיוס כספים.

מנהיגת העובדים האפרו אמריקאית פרנסס אלבייר שהייתה מראשי האיגוד אמרה בזמנו: "האחריות שלנו הייתה לחנך את הציבור השחור ונשים על חשיבות האיגוד המקצועי". בשנת 1941 רנדולף ייעץ לנשיא ארה"ב אז פרנקלין ד' רוזוולט בנוגע לצו נשיאותי שאסר על אפליה גזעית בתעשיות חיוניות בזמן מלחמת העולם השנייה. האיגוד הפעיל את כוחו והנשיא הארי טרומן חתם על צו נשיאותי נוסף ב-1948 שאסר על אפליה גזעית וקידם העסקה שיוונית בשירות הציבורי האמריקאי ובכוחות הביטחון האמריקאים.

אלפי אפרו – אמריקאים עבדו בענף הרכבת לאחר מלחמת האזרחים האמריקאית, עם דעיכת ענף הרכבות ב1960 מספר החברים בארגון הצטמצם והארגון התאחד עם איגוד עובדי התחבורה והתקשורת.

ב-1963 רנדולף עמד בראש צעדת זכויות האזרח של מרטין לותר קינג ג'וניור וקידם את הצעתו "תקציב החופש" שנכתב על ידי כלכלנים ומנהיגי איגוד מקצועי שמטרתו הייתה חיסול העוני בקרב האפרו – אמריקאים, תעסוקה מלאה, שכר הוגן לחקלאים ועובדים, דיור ציבורי וביטוח בריאות ציבורי, ביטול "המס הפרוגרסיבי" שהעניק הקלות מס לחזקים ביותר וביטול המדיניות הפיזקלית שהייתה מדיניות צנע תקציבית. ההצעה המלאה פורסמה ב-1967 על ידי מכון פיליפ רנדולף

בתמונה: רנדולף ב-1942

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן