fbpx

ח"כ כסיף דורש מהמשטרה לחשוף נהלי השימוש ב'צעקה' לפיזור הפגנות

מדובר באמצעי המהווה מערכת אקוסטית חזקה שיוצרת רעש בעוצמה אדירה

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) פנה אתמול (שני) במכתב למפכ״ל המשטרה קובי שבתאי בדרישה לפרסם את נהלי שימוש באמצעי לפיזור הפגנות "הצעקה" אותו הפעילה המשטרה במהלך ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית שנערכו בתל אביב במוצאי שבת האחרונים.

ח"כ כסיף הדגיש שמדובר באמצעי המהווה מערכת אקוסטית חזקה שיוצרת רעש בעוצמה אדירה; ועוד הוסיף במכתבו: "השימוש המשטרתי ביצירת מטרד או מפגע רעש במחאה רבת משתתפים ובלב שכונה עירונית מעלה חשש כבד לגרימת נזק בריאותי וגופני מתמשך ובלתי הפיך, במיוחד בילדים וקטינים, לפגיעה בבלתי מעורבים ועוברי אורח ועוד. לחשש זה שותפים רבים וביניהם פרופ' חגי לוין, יושב ראש איגוד רופאי בריאות הציבור".

לדברי האגודה לזכויות האזרח מדבור בכלי נשק אקוסטיים, המכוּנים גם תותחי קול (בישראל מכונים "הצעקה"), הם מכשירים שמשמיעים צלילים חזקים מאוד למרחקים ארוכים. טכנולוגיה זו משמשת לפיזור הפגנות באמצעות השמעת רעש בעוצמה חזקה ומכאיבה, שעלולה לגרום נזק משמעותי לאוזניים ואף להוביל לאובדן שמיעה. "יש ספקות חמורים לגבי בטיחותם ויעילותם של כלי נשק אקוסטיים בהקשרים של פיזור הפגנות", נמסר.

יצוין שפרופ' לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, תקף השבוע את המשטרה שהשתמשה בכלי נשק אקוסטיים נגד מפגינים. "כלי נשק אקוסטיים יכולים לגרום לפגיעות בריאותיות שונות, כולל לעוברי אורח. לא רק פגיעה בשמיעה וטנטון אלא גם הקאות, בחילות והשפעות נפשיות, בפרט בשימוש לא נכון. יש לבדוק מה הנוהל לשימוש בכלי נשק זה וכיצד מבטיחים כי לא יזיק לבריאות", צייץ לוין.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120218

המשטרה מפזרת מפגינים נגד ההפיכה המשטרית מנתיבי איילון במוצ"ש האחרון (צילום: משטרת ישראל)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן