fbpx

העשירי מתחילת החודש: עובד נהרג בתאונת עבודה בערד; דיון סוער בוועדת העבודה של הכנסת

עובד בן 50 נהרג אתמול לאחר שנפל בגובה של 5 מטר

עובד בן 50 נהרג אתמול לאחר שנפל בגובה של 5 מטר בבית בו התקין תשתית תקשורת ברחוב עין התכלת בערד. זהו ההרוג העשירי בתאונות עבודה מתחילת החודש וה-24 מתחילת השנה.

חובש רפואת חירום במד"א חסיין אזברגה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש. מיד ביצענו בו פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו."

יצוין שבאותה שעה נערכה ישיבה סוערת של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בעקבות רצף התאונות הקטלניות באתרי הבנייה בחודשים האחרונים. אחת הבעיות המרכזיות בתחום היא המחלוקת לגבי מספר הנפגעים. בדיון בוועדה הציגה עו"ד דיאנה בארון, נציגת עמותת "קו לעובד", נתונים לפיהם מתחילת השנה נהרגו כ-23 עובדים – 12 בענף הבנייה, 6 עובדים בתעשייה, 2 עובדים בחקלאות ו-3 עובדים בענפי השירותים והמסחר.

בארון ציינה כי הסיבות הנפוצות ביותר בכל הענפים מתחילת השנה היו קריסת מבנה או תשתיות (7 הרוגים), פגיעת חפץ כבד (5 הרוגים), מכשיר עבודה או לכידה במכונה (5 הרוגים) ופגיעת רכב עבודה (4 הרוגים). לדבריה, לשם השוואה, בשנה שעברה בתקופה המקבילה נהרגו 20 עובדים, מתוכם 10 בענף הבנייה, 5 בתעשייה, 4 בחקלאות ו-1 בשירותים ומסחר. בשנה שעברה הסיבה הנפוצה ביותר למוות הייתה נפילה מגובה (9 הרוגים בכלל הענפים).

חזי שוורצמן, ראש מינהל הבטיחות במשרד העבודה, דחה את הנתונים אך הודה כי אכן יש עלייה במספר הנפגעים. לדבריו, מספר ההרוגים בתאונות עבודה בכלל עומד על 19 בשלושת החודשים האחרונים – לעומת 13 בשנה שעברה. הוא הוסיף כי ב-4 המקרים הקטלניים, העובדים ביקשו לתקן תקלה והורידו את המיגון שלבשו – ואז נלכדו ונהרגו.

בצל תאונת העגורן מהשבוע שעבר, דרשה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) ממינהל הבטיחות הסברים לגבי הנחייתו להפסיק הפעלת עגורנים מהקרקע: "ביולי 2021 באופן מפתיע וגורף מינהל הבטיחות הוציא הוראה להפסיק את הפעלת העגונים מהקרקע, דבר שיכול לחסוך בחיי בני האדם. בלי שום הסבר, בלי הבנה למה ואיך ומה זה גורם". עוד היא דרשה מאיגוד הקבלנים לפרט כמה שימועים נערכו לחברות-בניה שהוצא נגדם דו"ח על הפרת-בטיחות. חברה לסיעה עופר כסיף קרא להקים רשות לבטיחות לאומית.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119812

זירת תאונת העבודה בערד בו נהרג אתמול העובד (צילום: מד"א)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן