fbpx

מוטב מאוחר מאשר לעולם לא: בעקבות היוקר הגואה ההסתדרות תקיים 11 הפגנות ברחבי הארץ

ההסתדרות עומדת לקיים 11 הפגנות ברחבי  הארץ תחת הכותרת "מדינה ישראל אומרת די! יוצאים לרחובות!"

ממשלת הימין "מלא-מלא" החדשה טרם הוקמה, אך ההסתדרות פרסמה הבוקר (שני) שהחל ממחר היא עומדת לקיים 11 הפגנות ברחבי  הארץ תחת הכותרת "מדינה ישראל אומרת די! יוצאים לרחובות!". זאת, בטרם ממשלת נתניהו השישית המתגבשת ונכנסה לתפקיד.

כאמור, ההפגנה ראשונה תתקיים מחר בחיפה, ביום רביעי באשדוד ובמוצ"ש בירושלים. ביום שלישי 27 דצמבר תתקיים עצרת באשדוד ולמחרת, רביעי, באשקלון. במהלך חודש ינואר צפויות המחאות להתקיים בנהריה (3.1), נצרת ונוף הגליל (4.1), רחובות (10.1), באר שבע (11.1), תל-אביב (17.1) ועצרת הסיום תתקיים בירושלים (24.1).

מטרת הקמפיין היא להציב את יוקר המחייה בראש סדר היום החברתי-פוליטי, ולכוון את הזרקור לתנובה, אסם, שטראוס ויתר היצרניות שבחרו להעלות מחירים. עוד ההסתדרות תעמיד את העלאת שכר המינימום – כסוגיית השכר היחידה במסגרת הקמפיין.

אשתקד ההסתדרות חתמה על עסקת חבילה כושלת שהעלתה את שכר המינימום ל-6,000 שקל במהלך הדרגתי של חמש פעימות. כעת דורשים בארגון העובדים להגיע אל היעד באופן מיידי, 6,000 ש"ח כבר בשנת 2023.

ברקע ממתין משא ומתן שיתנהל בחודשים הקרובים על הסכמי השכר שנפתחים במגזר הציבורי כולו, כשיותר מ-700 אלף עובדים ידרשו תוספות כדי לפצות על יוקר המחייה, כך שיש כאן גם הצהרת כוונות של ההסתדרות לקראת ההמשך, ובטווח הקצר העובדים המאוגדים והגמלאים שיפגינו ביותר מעשרה מוקדים ברחבי הארץ במהלך החודשיים הקרובים.

לקראת הקמפיין פרסמה ההסתדרות תכנית למאבק ביוקר המחיה שעיקריה: העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקלים באופן מידי; הרחבת מיצוי הזכאות למענק עבודה, ניכוי במס בגין החזרי הוצאות עבודה מהבית לעובדים שכירים. והקפאת תעריפי המים, הארנונה והחשמל – הקפאה מוחלטת של תעריפי החשמל, המים והארנונה, תוך שיפוי מלא של יצרני החשמל, תאגידי המים והרשויות המקומיות. תכנית זו הייתה הבטחת הבחירות המרכזית של הליכוד.

עוד דורשת ההסתדרות העלאת קצבת הזקנה האוניברסלית ויצירת מנגנון הצמדה המותאם לסל הצריכה של הגמלאים. יצוין שאין בתכנית כל התייחסות להעלאת השכר של עובדי המגזרים הציבורי והפרטי או על הפעלת מנגנון תוספת היוקר כדי לפצות על שחיקת השכר.

תכנית ההסתדרות באה לאחר שחד"ש פרסמה, במסגרת מערכת הבחירות, תכנית מקיפה יותר למאבק ביוקר המחיה. בין היתר, דרשה חד"ש העלאה מיידית של שכר מינימום ל-40 שקל לשעה, חינוך חינם מהגן ועד האוניברסיטה, הורדת הריבית, תשלום תוספת יוקר לכל העובדים, חידוש כל ההסכמים הקיבוציים במשק, העלאת כלל הקצבאות של הביטוח הלאומי ולא רק קצבת זקנה. עוד דרשה חד"ש מענק סיוע חירום למשרד הבריאות, הפסקת גירוש הדיירים מהדיור הציבורי, העברת תקציבים לחברה הערבית והפסקת מימין ההתנחלויות בשטחים הכבושים.

לתכנית ההסתדרות למאבק ביוקר:

לתכנית חד"ש למאבק ביוקר:  

"נאבקות על השכר": מזכירות בתי הספר מפגינות בתל-אביב, 21 בנובמבר 2022 (צילום: ההסתדרות)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן