fbpx

ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה נוסף לעובדי פלאפון ובזק בינלאומי

במארס האחרון תם סבב של מאבקים בין הוועד לבין ההנהלה, שכלל שביתות והפגנות

ההסתדרות אישרה אתמול (רביעי) סכסוך עבודה נוסף על פי בקשת יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא בו מיוצגים עובדי פלאפון ובזק בינלאומי. בין העילות לסכסוך: "מבוי סתום במשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי הנמשך מעל שמונה חודשים בנוגע לדרישת נציגות העובדים לשיפור השכר ותנאי העבודה של העובדים, נוכח האינפלציה ושחיקת השכר. זאת בעוד שחברי ההנהלה המשותפת לשתי החברות זכו לבונוסים נדיבים". יצוין שבמארס האחרון תם סבב של מאבקים, שכלל שביתות והפגנות, בין הוועד לבין ההנהלה.

ועד אלפא מסר אתמול לחבריה "בהמשך להודעה שנשלחה לפני כשבועיים אודות המו"מ עם ההנהלה, רצינו לעדכן כי ההסתדרות אישרה היום את סכסוך העבודה שהגשנו לה. בשבועיים האחרונים עשינו כל מאמץ כדי לסגור מתווה מוסכם. לעומת זאת, הנהלת החברה בחרה שוב ושוב לחזור בה מהבנות שכבר היו ברורות לכולם. לצערנו נוכחנו לגלות שוב היום, כי הדבר היחיד שמעניין אותם, הוא לא הדאגה לעתיד החברות והעובדים, אלא המענקים והדיבידנדים השמנים שלקחו ברבעון האחרון היו״ר, המנכ״ל ומספר סמנכ״לים לכיסם האישי. הנהלת החברה מקבלת נתח נכבד ושמן מהרווחים, וראוי שכך יהיה גם עבורנו העובדים. כולנו נעשה הכל על מנת שזה יקרה".

עוד אישרה אתמול הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות מספר סכסוכי עבודה חדשים. במרכז השלטון המקומי העובדים מתנגדים להחלטת המעסיק להוסיף פרויקטים כבדי משקל ולהרחיב את היקפם של פרויקטים קיימים לביצוע של עובדי קבלן. החלטה בעלת השלכה מיידית על יכולת העובדים לבצע את עבודתם, והחלטה הפוגעת בתנאי עבודתם. בתעשיות המזון "אסם" הסכסוך הוכרז בגלל המבוי סתום של למעלה מחצי שנה במו"מ להסכם קיבוצי כולל להסדרת תנאי העסקתם ושכרם של העובדים.

אזרחי עובדי צה"ל הכריזו על ארבעה סכסוכים – בין העילות: פגיעה במעמדו של ועד המורים בצה"ל, בניסיון להחליש את כוחם הארגוני של העובדים, דרישת המעסיק מעובדי ההוראה לעבוד מעבר לאחוזי המשרה הרגילים, ללא הסכמה עם ארגון עובדי צה"ל ונקיטת מערכת הביטחון בצעדים חד צדדיים ובהיעדר שקיפות לדוגמא ההחלטה לסגור באופן חד צדדי יחידה גדולה בראשון לציון מבלי שנוהל מו"מ. ועוד: "הימנעות מערכת הבטחון לכנס וועדה פריטטית לישוב מחלוקת בין הצדדים בנושא אקוטי שיש בו פגיעה משמעותית בכוח הארגוני של ארגון העובדים, החותרת תחת יחסי העבודה הקיבוציים והעסקת עובדים רבים בהסכמים מיוחדים, בתנאים ובשכר שונים מאלו שנקבעו בהסכם הקיבוצי. דבר הפוגע ומחליש את הכוח הארגוני".

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/111377

יו"ר ועד עובדי "אלפא", יחיאל שמן (צילום: ועד עובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן