fbpx

קיצור תורנויות רק בעוד שנה וחצי; מתמחים חסמו את דרך נמיר בת"א והפגינו ליד ביתו של לפיד

המתמחים השמיעו קריאות נגד לפיד ונגד השרה ברביבאי, וקראו "או קיצור או מלחמה"

בניגוד לסיכומים, המדינה הודיעה היום (ראשון) לבית הדין לעבודה שתקצר את תורנויות המתמחים, אבל בספטמבר 2023, כשנה וחצי חודשים לאחר המועד המקורי. יום העבודה יקוצר ראשית בבתי החולים בפריפריה. כך נאמר בהודעה שהגישה הבוקר המדינה לבית הדין לעבודה בשם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי. כך מגלגלת ממשלת לפיד את האחריות על קיצור התורניות לממשלה הבאה, קיצור שאמור היה להתחיל באפריל האחרון.

יצוין שיותר ממאה רופאים מתמחים וסטודנטים לרפואה, חברים בארגון מרשם, הפגינו אמש (מוצ"ש) בסמוך לבית ראש הממשלה יאיר לפיד ברמת אביב ג', בדרישה לקצר את התורוניות. המתמחים השמיעו קריאות נגד לפיד ונגד השרה ברביבאי, וקראו "או קיצור או מלחמה". בדרכם לביתו של לפיד, המפגינים צעדו בדרך נמיר, עורק תחבורה מרכזי בצפון העיר וחסמו את צומת נמיר-קק"ל.

מרשם דורש שהתורניות יהיו בנות 18 שעות במקום 26 כיום. לקראת ההפגנה הבהירה יו"ר הארגון, ד"ר ריי ביטון: "כפי שהבהרנו לאורך כל הדרך, מבחינתנו אין שום אפשרות אחרת: קיצור תורנויות ל-16+2 ולא דקה יותר! כל מתווה אחר שמדבר על 'קיצור' ל-20 שעות וכיו"ב, הוא לא קיצור וכל מתווה לקיצור תורנויות שלא כולל התחלת הקיצור גם במרכז הארץ הוא לא קיצור ואנחנו לא נסכים לקבל אותו".

סרטונים – המתמחים מפגינים אמש בדרך נמיר בתל-אביב:

המתמחים מפגינים, אמש, בדרך נמיר בצפון תל-אביב בדרכם לביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד (צילום: מרשם)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן