fbpx

הקומוניסטים בסרי לנקה מוכנים לדון בהקמת ממשלת חירום עם התפטרות הנשיא

רג'אפקסה נמלט ממשכנו בעזרת כוחות הביטחון הנאמנים לו זמן קצר לאחר שהמון זועם השתלט על המתחם

המפגינים בסרי לנקה שחדרו אתמול (שבת) למשכנו הרשמי של הנשיא גוטאבאיה  רג'אפקסה בבירה קולומבו, מסרבים לפנותו והבוקר גילו בונקר מאובטח במתחם. רג'אפקסה נמלט ממשכנו בעזרת כוחות הביטחון הנאמנים לו זמן קצר לאחר שהמון זועם השתלט על המתחם ועל לשכתו הסמוכה.

מאות אלפי מפגינים זרמו אתמול לרחובות המדינה הסובלת ממשבר כלכלי חסר תקדים. הם הגיעו עד לארמון הנשיאותי ודרשו את התפטרות הנשיא בגין ניהול כושל של המשבר. כעת מיקומו של הנשיא לא ידוע, אך פורסמו סרטונים לפיו הוא עלה על סיפונה של אניית חיל הים שהפליגה ליעד שלא נחשף. יצויין שהנשיא וראש הממשלה רניל ויקרמסינגה הודיעו על התפטרותם לאחר שהמפגינים העלו באש את משכנו הפרטי של ראש הממשלה.

ויקרמסינגה אמר כי הוא מוכן לפנות את הדרך לממשלה שמורכבת מכל המפלגות. "על מנת לוודא המשכיות של הממשל ואת ביטחון האזרחים, קיבלתי את ההמלצה של ראשי המפלגות, לפנות את הדרך לממשלה כלל מפלגתית", צייץ בטוויטר והוסיף "על מנת לבנות זאת אפרוש מתפקידי כראש הממשלה". על פי עיתוני קולומבו השיחות להקמת "ממשלת אחדות לאומית" יתחילו כבר מחר בבוקר. אך המפלגה הקומוניסטית שבאופוזיציה מסרה שאינה מוכנה להצטרף לממשלת חירום ללא מצע מוסכם ברור ועיקרו "שיש לצאת מן המשבר תוך נקיטת צעדים להבטחת הצדק החברתי".

הקומוניסטים מוכנים לקחת חלק בשיחות וזאת לעומת ארגונים אחרים בשמאל המסרבים להצטרף "במשחק המכור של הבורגנות ונציגיה שכל כוונתם להציל את עורם ולהימלט מאחריותם על המשבר הכלכלי והחברתי החמור בתולדות סרי לנקה". ארגונים אלה דורשים לבחור "אסיפת עם" בבחירות דמוקרטיות ולפזר את "הפרלמנט המושחת".

על פי מקורות רפואיים, יותר ממאה בני אדם נפצעו בהפגנות שנערכו בסוף השבוע, שמגיעות בתגובה למשבר הקפיטליסטי הקשה בו סרי לנקה נמצאת, כאשר מיליוני בני אדם מתקשים לקנות מזון, תרופות ודלק. כ-20 אלף אנשי כוחות הביטחון הגיעו אתמול לקולומבו על מנת למנוע את הפגנות הענק, אך כשלו במשימתם.

עוד בנושא

"הכוח לעם" – איגוד עובדי הרכבת של סרי לנקה הצטרף לדרישה להתפטרות כל חברי הממשלה (צילום: טלסור)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן