fbpx

ח"כ לשעבר אחמד סעד נפטר בטרם עת ב-20 באפריל שנת 2010

סעד נבחר לכנסת לראשונה ב-1996 היה דר' לכלכלה ובנם של פליטים פלסטינים מהכפר אל -בירווה בנפת עכו

ב-20 באפריל 2010 מת בטרם עת חבר הכנסת לשעבר, חבר לשכות חד"ש, דוקטור לכלכלה, חבר וועדת המעקב העליונה לערביי ישראל, חוקר במכון אמיל תומא ועורך העיתון אל-איתיאחד אחמד סעד (יליד 1945). סעד נולד בכפר ההרוס אל בירווה מזרחית לעכו, ממנו גורש עם משפחתו ב1948. באל בירווה נולד גם המשורר מחמוד דרוויש.

סעד שנבחר לראשונה לכנסת בשנת 1996 מטעם רשימת חד"ש – בל"ד ממחוז עכו, כיהן כחבר קבוע במזכירות הארגונית הלא ממשלתית למען שלום צודק והגשמת זכותיהם הלאומיות של הפלסטינים.

בכתבה ב-1999 על ייצוג ערבים בתקשורת הערבית אמר סעד לשרה זלצר: "העוזרים שלי ניסו לדבר עם תוכניות כאלה, וזה לא עזר. הייתי רוצה להופיע בתוכניות אירוח בעברית. אולי אני לא מנסה כמו שצריך. יש אנשים שדוחפים את עצמם, ואני לא כזה".

לאותה כתבה אמר ח"כ לשעבר האשם מחמיד (חד"ש): "אם לא הייתי חבר-כנסת אלא אזרח רגיל, לא הייתי משלם אגרת טלוויזיה. אנחנו, הערבים, לא שותפים. זו לא הטלוויזיה שלי".

סעד השתתף במארס 2005 במפגש הפומבי הראשון של מפלגות שמאל מישראל, פלסטין וירדן לתיאום עמדות ולפעולה משותפת. משלחות של שלוש המפלגות – המפלגה הקומוניסטית הישראלית, המפלגה הקומוניסטית הירדנית ומפלגת העם הפלסטינית – נפגשו בבירת ירדן, עמאן, לדיון על "המערכה נגד האסטרטגיה האימפריאליסטית האמריקאית שמשמעותה – מלחמות, כיבוש, שוד אוצרות טבע, הפרטה והפיכת העמים לכוח עבודה זול עבור התאגידים הרב-לאומיים". "אנו, שלוש המפלגות, מציעות חלופה פוליטית וחברתית, המבוססת על ראייה מעמדית-חברתית, המשרתת את האינטרסים של כל העמים, והחותרת לשלום, לדמוקרטיה ולצדק חברתי. מקור שלוש המפלגות הוא המפלגה הקומוניסטית הפלסטינית (פק"פ) שפעלה במחתרת בפלשתינה-א"י בעת המנדט הבריטי", נאמר בהודעה שפורסמה בתום המפגש.

מלבד סעד השתתפו במפגש בעמאן: במשלחת מק"י – המזכ"ל ח"כ עיסאם מחול וחברי הלשכה הפוליטית בנימין גונן, חברת הכנסת לשעבר תמר גוז’נסקי וד"ר דב חנין; במשלחת של מפלגת העם הפלסטינית – המזכ"ל באסם סלחי וחברי הלשכה הפוליטית חאלד מנצור וחיידר עאוודאללה; ובמשלחת המפלגה הקומוניסטית הירדנית – המזכ"ל מוניר חמארנה וחברי הלשכה הפוליטית אמילי נפאע, אוסמה אל עזאב ורשיד שקיר.

בין פרסומיו: ההתפתחות הכלכלית בפלסטין, היחסים בין ישראל וארצות הברית בעידן הסדר העולמי החדש, השורשים של המפלגה הקומוניסטית ישראלית לפני קום המדינה ומשנת 1948
ההון הזר וההתפתחות הכלכלית בישראל והשפעת מלחמת לבנון על הכלכלה הישראלית

אחמד סעד צילום: הכנסת

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן