fbpx

החרפת הצעדים הארגוניים באלפא: פרצה שביתה בפלאפון ובבזק בינלאומי

כל מוקדי החברו, כולל שירות ותמיכה, הפסיקו לפעול; לא יתקיימו עבודות ומשמרות לילה, ויבוטלו כל העבודות

על רקע סכסוך העבודה הממושך בחברות פלאפון ובזק בינלאומי (אלפא), בשעות הצהריים (שלישי) פרצה שביתה בחברה. בתחילת השבוע הודיע יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כי אם לא יחול שינוי עד היום, והעובדים לא יקבלו מענה לדרישותיהם, הם יחריפו את צעדי התגובה נגד ההנהלה. היום האיום מתממש.

ועד עובדי אלפא ערך אסיפות הסברה במטות החברה והודיע כי החל מהשעה 14:00 תתקיים שביתה כללית בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. השביתה, שתתקיים בהתאם להנחיות ההסתדרות וועד העובדים, תכלול את כלל העובדים בשתי החברות, כולל טכנאים. כל מוקדי החברה, כולל שירות ותמיכה, הפסיקו לפעול. כמו כן, לא יתקיימו עבודות ומשמרות לילה, ויבוטלו כל העבודות היזומות. ועד העובדים הודיע כי שירותי הביטחון וההצלה יפעלו במתכונת שבת.

הוועד שיגר הבוקר הודעה לכל העובדים להתייצב לאסיפות. כמו כן, נקראו כל העובדים שנמצאים בשטח, במוקדים המרוחקים, בעבודה מהבית ובכל נקודות השירות והמכירה לעצור את עבודה ולהתחבר לפייסבוק לייב של הוועד כדי להצטרף לאסיפה.

יצוין שכבר ביום ראשון הודיע יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על החרפת הצעדים. במכתבו ליו"ר קבוצת הזק המפורטת, גיל שרון, ולמנכ"ל אלפא, רן גוראון, קרא בר-דוד לפתרון המשבר החמור ביחסי העבודה בין הנהלת חברות אלפא לעובדים. במכתבו ציין בר-דוד כי "ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג של למעלה מ-3,000 עובדי חברות אלפא בפלאפון ובבזק בינלאומי. למרבה הצער, אנו עדים לאחרונה לתפנית קשה ביחסן של חברות אלפא לעובדים תוך ניסיונות לפגוע בעבודה המאורגנת ויצירת משבר חמור וחסר תקדים, שמאיים על פרנסתם וביטחונם התעסוקתי של אלפי עובדים".

לפני כחודש וחצי הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. זאת על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ויס לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במו"מ, ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע. שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי. בשבוע שעבר הודיע ועד עובדי אלפא על הפסקת העבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון ועצירת פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי. בנוסף, הודיעו הוועדים על עצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ויס. במקביל, נערכו ההפגנות מול בתיהם של בכירי קבוצת אלפא.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105364

 

מוקד שרות ותמיכה של פלאפון, אחה"צ, סגור עקב השביתה. בכניסה למוקד: שלטים הוצבו על ידי הוועד ובהם הסבר על סכסוך העבודה בחברה (צילום: ועד עובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן