fbpx

חמישה מפגינים נעצרו ואחד נפצע בעת מחאה נגד האלימות בחברה הערבית באום אל-פחם

מאות מתושבי אום אל-פחם, הפגינו אתמול (שישי) בצהריים, זה השבוע השלישי, מול תחנת המשטרה בעיר

מאות מתושבי אום אל-פחם, הפגינו אתמול (שישי) בצהריים, זה השבוע השלישי, מול תחנת המשטרה בעיר בעקבות אוזלת ידה של ממשלת הימין במיגור הפשע והרצח בחברה הערבית. במהלך המחאה בעיר התפתחו עימותים בין מפגינים לשוטרים שחלקם השתמשו באלות ובגז מדמיע. נמסר על חמישה עצורים ופצוע. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) גינה את התנהגות המשטרה וקרא לשחרור את העצורים. "דמו של מוחמד נאסר אגבאריה בן ה-21 עוד לא יבש, והכעס על המשטרה הוא רב לאחר יותר מ-20 נרצחים בעיר בשנים האחרונות. נמשיך להיאבק על הזכות שלנו לחיים וביטחון אישי", הדגיש.

יצוין שארבעה מפגינים נעצרו ביום חמישי בעת מחאה נוספת נגד האלימות בחברה הערבית. המחאה נערכה בבאקה אל-גרבייה ולדברי המשטרה בסיומה "החלו מספר צעירים להפר את הסדר תוך שהם מיידים אבנים ויורים זיקוקים לעבר השוטרים שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות".

בחמישי גם פורק אוהל המחאה שהוקם מול משטרת עירון בוואדי עארה. מאות תושבים, פעילים חברתיים ופוליטיים, חברי כנסת, ראשי רשויות מקומיות והנהגת הציבור הערבי התכנסו בימים האחרונים במאהל המאחה. פעילות המאהל נמשכה שלושה ימים. ח"כ ג'בארין, מיוזמי המחאה, מסר עם פירוק המאהל: "המאהל הוא אצבע מאשימה כלפי המשטרה והממשלה, שהפקירו אותנו לגורלנו ומתנערות מחובתן לשמור על הזכויות הבסיסיות ביותר של האזרחים הערבים – הזכות לחיים וביטחון אישי. החברה שלנו מדממת ולא נוכל לשתוק יותר, ולכן נחריף את המאבק".

 

אביו של מוחמד נאסר אגבאריה, שנרצח לפני כעשרה ימים באום אל-פחם, נושא דברים אתמול בעת ההפגנה מול תחנת המשטרה בעיר (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

One thought on “חמישה מפגינים נעצרו ואחד נפצע בעת מחאה נגד האלימות בחברה הערבית באום אל-פחם

Comments are closed.

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן