fbpx

בגלל אלימות כלפי נהגים: כוח לעובדים הכריז על סכסוך עבודה בחברת סופרבוס

בעקבות ההכרזה, בעוד שבועיים יוכלו נהגי סופרבוס לשבות בערים שבהן פעילה החברה

איגוד ועדי התחבורה בארגון כוח לעובדים הכריז בסוף השבוע על סכסוך עבודה בחברת סופרבוס, בעקבות העלייה במקרי האלימות שנרשמו בבית שמש בשבועות האחרונים. המשמעות של ההכרזה על סכסוך העבודה היא שבעוד שבועיים יוכלו לשבות נהגי סופרבוס בערים שבהן החברה פעילה.

בכוח לעובדים מאוגדים ועדי הנהגים בסופרבוס, אגד תעבורה, דן בדרום, וכן גם חלק מהנהגים באגד ובקווים. הארגון מדווח כי מבין העובדים שהוא מייצג, בחודשיים האחרונים הותקפו בישראל 35 נהגים באלימות פיזית, שחייבה פינוי של הנהג לטיפול רפואי – עלייה של כ-20% במקרי האלימות לעומת 2019. מקרים נוספים נרשמו בקווים הפועלים בהתנחלויות בשטחים הכבושים.

העילה המרכזית לתקיפות היא דרישת הנהגים מנוסעים לעטות מסכה ולהימנע מעלייה לאוטובוס כשמכסת הנוסעים המותרת מלאה. ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים, תם פרומוביץ', מסר: "חשבנו ש-600 מקרי אלימות ב-2019 הם שיא, ולצערנו התבדינו. אנו גאים לעמוד לצד הנהגים בדרישתם הכל כך בסיסית – האצת התקנת המחיצות והצבת מצלמות באוטובוסים".

 

"דם הנהגים לא הפקר!", מחאה של חברי איגוד ועדי התחבורה בארגון כוח לעובדים (צילום: כוח לעובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן