fbpx

לראשונה הוגשו כתבי אישום נגד פעילי המחאה; הפגנות נגד נתניהו בחולון וברמלה

אחד מכתבי האישום הוגש נגד הפעיל גונן עו"ד בן יצחק בגין "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שלישי) לראשונה כתבי אישום נגד מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו הימנית. כתב אישום אחד הוגש נגד הפעיל גונן עו"ד בן יצחק בגין "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה". כתב אישום נוסף הוגש נגד המפגינה בר בנימין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתקהלות אסורה.

בכתב האישום שהוגש נגד בן יצחק נאמר שב-20 בספטמבר האחרון "הורה מפקד המשטרה נצ"מ יעקבי לקדם מכונת התזה (מכת"ז) לכיוון הצומת בה עמדו המפגינים וזאת ע"מ לכרוז פעם נוספת למפגינים, וכן כדי לאפשר את השימוש בה לשם פינוי המפגינים ככל שיידרש. בהמשך למתואר, קרא הנאשם למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"ז. הנאשם נעמד מול המכת"ז וחסם את נתיב נסיעתה. בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"ז וחבק את ידיו סביב חלק מגחון המכת"ז, וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה".

תנועת הדגלים השחורים תקפו היום את ממשלת הימין ואת המשטרה המשרתת אותה נאמנה, זאת לאחר הגשת כתבי האישום נגד מפגינים נגד נתניהו. "דגל שחור מתנוסס מעל המעשים של משטרת נתניהו. ממשלת ישראל רודפת באמצעות דורון ידיד את מובילי המחאה נגד השחיתות. משטרת ישראל הופכת להיות זרוע ביצועית בארגון הפשע והרשע של בנימין נתניהו. גנץ, אשכנזי וניסנקורן צריכים להתבייש בכך שהם משתפים פעולה עם הרדיפה הפוליטית הזאת", מסרו. ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) פרסם אף הוא הודעת גינוי: "אני מחזק את ידיו של חברי עו"ד גונן בן יצחק. כתב האישום נגדו הוא כתב אישום מושחת ופוליטי, שכן זוהי זכותם של המפגינים להתגונן מפני מכתזיות המסכנות את חייהם. המשטרה מטייחת עשרות מקרי תקיפה נגד מפגינים אך רודפת ומתנכלת למפגינים בלתי אלימים".

יצוין המחאות נגד ממשלת הימין נמשכות היום ומחר. הערב נערכה "תהלוכת התקווה" בחולון. מחר, רביעי, בשעה 18:00 תתקיים הפגנה נוספת ברמלה, מול מחוז מרכז של משטרת ישראל (הרצל 80). בהזמנה להפגנה נאמר: "אחרי למעלה מ-90 מעצרי שווא של אזרחיות ואזרחים מחוץ לביתו של החליפי בראש העין, ע"י סניף המשטרה המקומי, הגיע הזמן לקפוץ לאחראי – אל ניצב עמיחי אשד! ללשכתו במחוז מרכז! שיספק לנו תשובות, ויסביר לנו את התנהלות המשטרה ששמה לה למטרה לבזות קודם כל את מערכת המשפט ורק אח"כ את האזרחים".

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן