fbpx

ח"כ ג'בארין על החלטת מח"ש בעקבות הריגתו של אל-חלאק: זהו רצח ולא המתה בקלות דעת

מח"ש הודיעה כי תשקול להעמיד לדין את השוטר שרצח את איאד אלחלאק

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מסרה היום (רביעי) כי תשקול להעמיד לדין את שוטר מג"ב שרצח את איאד אל-חלאק, הצעיר הפלסטיני נורה בעיר העתיקה בירושלים בעת שהיה בדרכו למרכז לבעלי צרכים מיוחדים. השוטר יועמד לדין בגין "המתה בקלות דעת", זאת בכפוף לשימוע שייערך לו. עוד נמסר בהודעה כי מפקדו של השוטר החשוד, שגם נחקר בתיק, לא יועמד לדין מכיוון "שלא גובשה עבירה פלילית בהתנהלותו".

אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בן 32, נורה למוות ב-30 במאי כשהיה בדרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים. המשטרה טענה כי שוטרים שהיו במקום חשדו כי הוא חמוש וביקשו ממנו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה למוות כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא. על החלטת מח"ש הגיב ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת): "לירות בדם קר באדם בחדר אשפה זה לא המתה בקלות דעת; זהו רצח. צדק לאיאד אלחלאק".

אמו של איאד אל-חלאק מחזיקה את תמונתו של בנה שנרצח בידי שוטר מג"ב (צילום: אקטיבסטילס)

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "לפי מח"ש, השוטר החשוד ירה שוב ושוב באיאד כאשר הוא עם הגב לקיר ולא היה יכול להיראות כמהווה סכנה. לא קלות דעת גרמה להרג, אלא כוונה ברורה לרצוח. אפשר לדבר על המפלצתיות של הרוצח, אך חשוב יותר להדגיש את האווירה שיצרו ממשלת הימין ופיקוד המשטרה, רוח המאפשרת מקרים כאלה ואף מעודדת אותם".

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן