fbpx

בהפגנות לשחרור החטופים שנערכו ברחבי הארץ גוברים הקולות להדחת נתניהו

המשטרה עצרה אתמול שמונה מפגינים בתל-אביב ובקיסריה, במהלך ההפגנה ח"כ גלעד קריב הותקף ע"י שוטרים

הפגנות למען שחרור החטופים והקדמת הבחירות נערכו אמש (מוצ"ש) מול בית הנשיא בירושלים, סמוך לביתו של ראש הממשלה בקיסריה, במרכז חורב בחיפה ובכיכר הבימה בתל אביב. כמו כן, ברחבת מוזיאון תל אביב נערכה העצרת השבועית למען שחרור החטופים, בהשתתפות רבבות ובהובלת מטה משפחות החטופים. הפגנות נוספות התקיימו בצומת כרכור, כרמיאל, קיסריה, מצפה רמון, רעננה, צומת כרכור ובאילת. בתל-אביב, בחיפה ובירושלים גם הפגינו נגד המלחמה ברצועת עזה, להספקת אש והחלפת שבויים. כמו כן, משמרות מחאה התקיימו במספר גשרים.

המשטרה עצרה אתמול שמונה מפגינים בתל-אביב ובקיסריה. זאת, בעת שפעילים למען שחרור החטופים חסמו את נתיבי איילון ליד מחלף השלום והדליקו מדורות על הכביש. בנוסף רשמה המשטרה דוחות בגובה של 1,000 שקל לחמישה מפגינים נוספים. בחסימת איילון השתתפו בני משפחות של חטופים התבצרו על הכביש באיילון דרום, בהם אילה מצגר, יעל אור, נטע הימן, דן פלטי, יפעת קלדרון, אפרת מצ'יקווה ועינב מוזס. איילה מצגר, בתו של החטוף יורם מצגר בן ה-80, כרזה בזמן חסימת איילון: "נתניהו תסתכל לי בעיניים, אנחנו לא קונים את התרגילים שלך. 127 ימים בני המשפחות שלנו נמצאים בעזה. מדינת ישראל מפקירה אותם".

במקביל אלפים הפגינו ברחוב קפלן וקראו להדחת נתניהו וממשלתו הימינית. פרשים ניסו שוב ושוב לפנות את הכביש תוך מעצר מפגינים והחרמת כרזות וציוד. ח"כ גלעד קריב (עבודה) דרש הבהרות מקציני המשטרה מכוח איזו הוראת חוק הוחרם ציוד של המפגינים ובתשובה הותקף באלימות. בנוסף, הופעלה לעבר ח"כ קריב, חברי הצוות שלו ומפגינים נוספים מערכת הצעקה, – בניגוד מפורש לנהלים. ח"כ עופר כסיף, שבעבר היה קורבן לאלימות המשטרה, פרסם הודעת גינוי וקרא "לשים סוף ומייד לאלימות המתגברת של מיליציית בן גביר ולתעשיית השקרים שלה". בין המפגינים ברחוב קפלן: פעילי הגוש נגד הכיבוש, ביניהם חברי חד"ש ומק"י, שקראו להפסיק עת המלחמה.

מוקדם יותר, בכיכר הבימה בתל אביב הפגינו אלפים בקריאה: "בחירות עכשיו". משה רדמן אבוטבול, ממנהיגי המחאה נגד ההפיכה המשטרית, אמר "נתניהו, בגלל שיקוליו הפוליטיים, מונע במכוון דיון ביום שאחרי המלחמה ובכך גורם למותם של חיילים. לא יהיה לישראל ריפוי או שיקום לפני שתיבחר פה הנהגה חדשה עם מנדט רחב מהעם".

לאחר מכן נערכה העצרת המרכזית בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב, במהלכה תקף דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט (68), את ראש הממשלה: "נחטפנו כולם, מאז 7 באוקטובר נחטפה לנו המדינה. במנהרות חמאס נמצאים עכשיו רק הנציגים של כולנו, המחדל וההפקרה של ממשלת ישראל הם שהפכו אותם לנציגים שלנו. ראש הממשלה פתח במסע ההפחדה המסורתי שלו. אנחנו מכירים אותו, 'פרס יחלק את ירושלים', 'הערבים נוהרים באוטובוסים', ועכשיו הוא אפילו מפחיד אותנו מפני טבח נוסף אם לא נמשיך במלחמה. אדוני ראש הממשלה, איפה היית ב-7 באוקטובר בשעה 6:26 בבוקר? איך לא זיהית את הטבח אז? כיצד אינך מצליח לזהות שאם החטופים לא יחזרו יהיה זה פתטי לקיים את ימי השואה והזיכרון את יום העצמאות?".

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה בעצרת: "אני במקור תושבת אופקים, הצבעתי ליכוד, הצבעתי לך בנימין נתניהו, תתעורר על עצמך ומהר. אנחנו יודעות שיש עסקה, שאתה מסתיר את האמת מאיתנו. יש לך את האפשרות להחזירם כבר מחר בבוקר. זה דורש אומץ וכוחות שיש לך. צריך להפסיק את הלחימה, ואם אין ברירה גם לסגת מהרצועה כדי שמתן יחזור הביתה. נתניהו – אל תיתן לבן גביר וסמוטריץ' לסחוט אותך. אמרת השבוע שאתה מתעקש על ניצחון מוחלט, מהו ניצחון מוחלט אדוני ראש הממשלה? איך מנצחים אסון וחורבן? האם ויתור על חיי אדם הוא ניצחון? ביבי, אני בחרתי בך, מתי אתה תבחר בי? מתי אתה תבחר במתן?".

גם בירושלים נערכו עצרות למען החטופים. מיכל הדס רובין, מייסדת תנועת "אמא ערה" אמרה מול בית הנשיא: "מזה ארבעה חודשים הממשלה שלנו בוחרת שוב ושוב למעול בתפקידה, להעדיף את האישי, המגזרי והפוליטי, על פני הממלכתי. ואם זו הבחירה שלה – הרי שחובתנו שלנו היא לבחור בעצמנו הנהגה חדשה. אי אפשר לחכות ל'יום שאחרי המלחמה', כי היום הזה לא יגיע אם לא יהיה מי שיחליט מהו. את מעגל הקסמים הזה ניתן לשבור אך ורק באמצעות חזרה לעם ובחירה מחודשת בהנהגה אחרת, ראויה ומתפקדת. כזו שראשה וליבה במקום הנכון. כזו שעתיד ילדינו לנגד עיניה. כזו שטובתנו – טובתה".

בחיפה צעדו מפגינים רבים ממרכז הכרמל למרכז חורב בקריאה לשחרור החטופים ולהדחת בנימין נתניהו מראשות הממשלה. בצומת חורב נערכה עצרת בהשתתפות אלפים בה השר לשעבר מאיר שטרית (ליכוד) אמר: "ניהול המלחמה וניהול המדינה בתקופה זאת סובלים מחוסר מנהיגות בולטת, איש הישר בעיניו יעשה ואין דין ואין דיין, שרים מרשים לעצמם לדבר בחוסר אחריות מוחלט תוך גרימת נזק חמור לישראל בעולם,  כגון ההצעה להטיל פצצת אטום, ריקוד השיבה לעזה, חוסר קבלת החלטות בעניין החטופים, והתחמקות מקיום דיון על היום שלמחרת".

בבאר שבע התכנסו מאות במרכז האמנויות ובר חפץ, חקלאי מקיבוץ נירים, אמר למתכנסים: "בממשלה מדברים על אחדות, ו'ביחד ננצח', על איזה אחדות הם מדברים? על איזה אחדות מדבר האיש שמעולם לא היה מוכן לדרוך בבית שלנו, וגם עכשיו לא הגיע לדבר עם המפונים, וכרגיל לא מסוגל אפילו להביע צער".

הפגנה גדולה נערכה גם בקרבת ביתו של נתניהו בקיסריה. המפגינים צעקו: "לא נשכח ולא נסלח עד שנתניהו האשם במחדל יודח. אין כפרה על מחדל והפקרה". אדר איילון, אחותה של שירה שנרצחה במסיבת הנובה ליד קיבוץ רעים, אמרה בהפגנה: "כולנו שמנו בצד את הפילוג והשיסוע של לפני שבעה באוקטובר. כולנו הסכמנו לא לחפש כרגע אשמים. כולנו התאזרנו בסבלנות והתגייסנו למען המטרה. אבל איפה האחריות של ראש הממשלה? ראש ממשלה שקורא לעצמו 'מנהיג' ואמר שהוא אחראי על העתיד של המדינה, אבל מאז האסון בורח מאחריות. הממשלה והאשם בראשה חייבים להחזיר את המנדט לעם כדי שהאמון ישוב ויום אחד נוכל לקום ולהרגיש שוב בטוחים בבית שלנו". יצוין שמוקדם יותר נעצרה בקיסריה ד"ר יולנדה יבור, תושבת אור עקיבא, בעת שהקריאה את שמותיהם של החטופים.

תנועת כוח קפלן, שפעלה נגד ההפיכה המשטרית עד לפרוץ המלחמה, קראה לחברי לשוב לרחובות. "ערב התעוררות ראשון" מסוגו מאז ה-7 באוקטובר כלשונם שיתקיים ביוזמת התנועה מול בתיהם של שרים וחברי כנסת ברחבי הארץ בחמישי הקרוב. במהלך הערב, שכותרתו "זמן להתעורר – הבית מתפורר", יגיעו אל הבתים מוחים רבים – "זו כבר לא ממשלת החירום שמנהלת את המדינה. זו ממשלת בן גביר על מלא". המפגינים מתכננים להגיע לביתם של חברי כנסת ושרים, בהם אמיר אוחנה, אופיר אקוניס, יצחק וסרלאוף, גילה גמליאל, יריב לוין, יולי אדלשטיין, יואב קיש, ניר ברקת, יואב גלנט, אליהו דלל וצביקה פוגל.
"זמן להתעורר! כל יום נוסף שהממשלה הזו בשלטון הוא סכנה ברורה ומיידית לקיומה של מדינת ישראל. כולנו נדרשים כעת לנקוט עמדה ברורה ולהפעיל לחץ ציבורי על מנת להביא לתאריך מוסכם לבחירות. כפי שלחמנו יחד תשעה חודשים כדי שישראל תישאר דמוקרטית, זוהי חובה מוסרית ולאומית של כל אחד ואחת מאיתנו לצאת כעת ולהילחם כדי להציל את ישראל מממשלת החדל שמובילה אל התהום. אנו קוראים לציבור לצאת ולנקוט עמדה, ולדרוש מחברי הקואליציה לגלות אחריות ולהוביל לתאריך מוסכם לבחירות. זוהי השעה של כולנו להגן על ישראל, ורק ממשלה חדשה שתזכה לאמון העם תוכל לעשות זאת", נמסר עוד מכוח קפלן.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127326/

פעילי הגוש נגד הכיבוש צועדים, אתמול, ברחוב אבן גבירול בדרכם לרחוב קפלן (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן