fbpx

מחאות נגד המלחמה ובדרישה להתפטרות נתניהו נערכו בתל-אביב, ירושלים, חיפה ונצרת

עצרת מחאה גדולה נערכה אמש בכיכר הבימה בתל-אביב נגד המלחמה והטבח ברצועה בהשתתפות כאלף יהודים וערבים

מחאות נגד המלחמה ברצועת עזה ובדרישה להתפטרות ממשלת הימין נערכו אתמול (חמישי) בתל-אביב, ירושלים, חיפה ונצרת. מחר, מוצאי שבת, צפויות הפגנות ועצרות נוספות ברחבי הארץ.

עצרת מחאה גדולה נערכה אמש בכיכר הבימה בתל-אביב נגד המלחמה והטבח ברצועה בהשתתפות כאלף יהודים וערבים על-פי הזמנת תנועת עומדים ביחד. הדוברים דיברו בצורך הדחוף בשלום, שוויון וסיום הכיבוש. ח"כ אחמד טיבי (חד"ש – תע"ל) אמר בעצרת: "יש עם פלסטיני בעזה ויש להם זכות לחיים המבוססים על חירות ועצמאות. אין עם שיסכים לחיות תחת כיבוש, השפלה ודיכוי". בפנייתו אל ציבור המפגינים הוסיף "אתם התקווה, יחד ננצח את הייאוש, את הפחד, את המלחמות ונצעק ביחד די למלחמה. כי זה הזמן להפסיק את המלחמה ולהחזיר את החטופים – כולם תמורת כולם".

"אנחנו נפגשים בכנסת מדי יום שני עם משפחות החטופים ואני רוצה להפריך שקר שמפיץ נתניהו שרק בכח ניתן להחזיר את החטופים, אפשר אחרת – להחזיר את כולם תמורת כולם. מאוד רציתי שבהפגנה הזו תהיה איתנו חברתנו ויויאן סילבר ובמקום זאת השתתפתי בלוויה שלה, זה כואב לכל מי שהכיר אותה" הוסיף.

לדברי עמרי גורן מעומדים ביחד: "אנחנו כאן כי הכאב מניע אותנו לפעולה ואנחנו יודעים שאת הייאוש צריך לעצור, הייאוש הוא בוץ תובעני, אם נשקע בו חיים של הרבה אנשים יאבדו ואנחנו כאן כדי לומר יש דרך אחרת, לדרך שאנחנו מציעים קוראים שלום ישראלי-פלסטיני, סיום הכיבוש, פטריוטיות אמיתית שעומדת מאחורי שני עמים החיים פה וימשיכו לחיות פה ולא מאחורי פוליטיקאים שמובילים אותנו לאסון". יעל אדמי מתנועת נשים עושות שלום הצהירה "כל יום שעובר ולא נפתח ערוץ מדיני, הוא יום מבוזבז שקורבנותיו הם קורבנות שווא. בדיוק כמו שעמדנו בקפלן שבת אחרי שבת וצעקנו בקול גדול – לא יהיה פה ביטחון עד שנעשה שלום".

מנכ"ל רבנים לזכויות אדם, אבי דבוש, קרא "אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום. ב-7 באוקטובר אני ומשפחתי היינו בלב מתקפה נפשעת של רוע אולטימטיבי, היינו באזור הטבח והאסון ושום דבר לא יכול להצדיק אותו – לא הסכסוך ולא הכיבוש. אבל אנחנו מסרבים להיות רק קורבנות. אסור לנו לשכוח את ההיסטוריה של הרצועה ושל הסכסוך, את הדרך בה יצרנו את רצועת עזה כפי שאנחנו מכירים אותה היום, אסור לנו לשכוח את טיפוח החמאס על ידי המנהיגות הישראלית. את ההתנתקות החד צדדית, את הרפיסות מול עליית החמאס בכוח הזרוע, את אסטרטגיית המצור שחיזקה את החמאס. לא נשכח את אסטרטגיית המצור שמעולם לא הוחלפה באסטרטגיית השיקום". ה

"ה-7 באוקטובר פתח את הפרק המדמם ביותר בסכסוך הציוני – פלסטיני. איך נתקן? עם הראש, עם הידיים, עם הרגליים. מפת הדרכים השתנתה, היעדים לא, היעד חייב להיות שלום. אין ביטחון לילדים שלי ושלנו בלי שלום. אין חיים ברי קיימא במזה"ת ללא שלום. 'בקש שלום ורדפהו' נאמר במקורות ואני דבק בשלום, שיווין, צדק חברתי בכאב של ילדי עזה, החלופה היא רק כוח", הדגיש.

בירושלים מאות הפגינו אמש בקרבת ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו את התפטרותו. אל מפגינים תנועת קריים מיניסטר הצטרפו פעילי חד"ש ומק"י שהניפו כרכזות עליהן נכתב "ההתנחלויות פוגעות בביטחון" ו"נמאס למות למען ההתנחלות". אחד פעילי "קריים מיניסטר" מסר "רבים רוצים את סילוקו של נתניהו מהשלטון. חלקם במילואים, חלקם לא ישנים בלילות מדאגה לילדים, לבעלים, לאחים ואנחנו מייצגים אותם ברחוב וממתינים לבואם בקרוב. בשבוע הבא נגדי עתירה לבג"ץ נגד נתניהו. בינתיים נשוב ונפגין בירושלים נגד נתניהו ביום חמישי 11 בינואר בשעה 19.00. נמשיך למחות כי לאזרחים יש זכויות יסוד בסיסיות שאין לקפחן גם בעת מלחמה". משמרת מחאה נוספת נערכה אמש בשדרות בו גוריון במושבה הגרמנית בחיפה. עשרות מפגינים הניפו כרזות נגד הטבח באוכלוסייה האזרחית בעזה, למען חילופי שבויים ו"בעזה ובשדרות ילדות רוצות לחיות".

חרף האיסור הבלתי חוקי שהטילה משטרת ישראל על הפגנות בחברה הערבית, פעילי חד"ש השתתפו אתמול בבוקר במשמרת מחאה נגד המלחמה ביוזמת ועד המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל שנערכה בכיכר המעיין בנצרת בהשתתפות יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה, חברי הכנסת עאידה תומא-סילמאן, עופר כסיף, אימאן ח'טיב-יאסין ויוסף עטאונה; ומזכיר חד"ש אמג'ד שביטה.

רבבות צפויים להשתתף מחר (מוצ"ש) בהפגנות ועצרות שייערכו ברחבי הארץ בדרישה לשחרור החטופים ונגד ממשלת הימין. בתל-אביב תתקיים, זה השבוע החמישי, גם הפגנה בדרישה להתפטרותו של נתניהו. בשבועות האחרונים ההפגנה נערכה בשדרות רוטשילד. אבל המקום הפך צר מלהכיל את הבאים ולכן מחר העצרת תתקיים בכיכר הבימה בשעה 18:30. בתום העצרת משתתפיה יצעדו להפגנת משפחות החטופים שתתקיים בכיכר מוזיאון תל-אביב לאמנות בשדרות שאול המלך, מול משרד הביטחון. כמו כן, פעילי הגוש הרדיקלי המפגין מזה שבועות רבים נגד המלחמה ולמען החלפת שבויים יפגינו בשעה 19:30 ברחוב קפלן פינת דה וינצ'י.

פעילי מחאת העם בחיפה יצעדו אף הם מחר מרחבת האודיטוריום במרכז הכרמל לצומת חורב. בשעה 17:00 תצא צעדה מהאודיטוריום במרכז הכרמל לכיוון צומת חורב בו תתקיים עצרת בשעה 18:00. נסיעה מאורגנת מחיפה צפויה בתום העצרת על מנת להצטרף להפגנה נוספת שתיערך בכיכר הראלי בקיסריה החל מהשעה 19:30 בקרבת ביתו הפרטי של ראש הממשלה.

עוד צפויות מחר הפגנות ומשמרות בקריאה "חיי החטופים בסכנה – עסקה עכשיו" בערים וישובים נוספים ביניהם ירושלים, צומת נהלל, צומת קריית טבעון, צומת העוגן, זיכרון יעקב, הוד השרון, ערד, חדרה, אילת, שוהם, צומת כרכור ונתניה. בכפר סבא העירייה מסרבת לתת את אישורה להפגנה הקוראת להדחת נתניהו והחלפת הממשלה אשר מתוכננת להתקיים מחר בערב, בין היתר בטענה כי ההפגנה "תתרום לשסע בעם". מנכ"ל העירייה יובל בודניצקי מסר למארגנים כי "מן הראוי היה שנוכח התקופה המאוד רגישה שבה אנו מצויים, לא ייפער שסע בעם ונישאר מלוכדים. במיוחד כעת כשחיילים נלחמים בחזית והחטופים טרם שוחררו".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/126282

פעילי חד"ש ומק"י מפגינים, אמש, בירושלים בדרישה להתפטרותו של ראש הממשלה (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן