fbpx

יום המאבק באלימות כלפי נשים: הפגנות בת"א וי-ם ומפגש של תנד"י בגדה השמאלית

מחר בשעה 14:00 תנד"י תקיים כנס לכבוד יום המאבק באלימות כלפי נשים בנושא נשים בצל המלחמה

הפגנות בתל-אביב ובירושלים ייערכו מחר (שבת) לציון היום הבינלאומי המאבק באלימות כלפי נשים. כמו כן ייערך מפגש של תנועת הנשים הדמוקרטיות בישראל (תנד"י) במועדון הגדה השמאלית בתל-אביב.

עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף מטה משפחות החטופים והנעדרים, מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית תל אביב וארגוני הנשים בישראל, קוראים להשתתף בצעדה לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים, "ובקריאה לחברות ארגוני הנשים בעולם להפר את שתיקתן ולצאת נגד האלימות הקשה כלפי קורבנות מתקפת הטרור, והחטופות והחטופים בשבי חמאס". הצעדה המסורתית בשעה 18:30 בכיכר הבימה ותסתיים ב-20:00 בכיכר החטופים שברחבת המוזיאון, שם תתקיים עצרת של מטה החטופים והנעדרים הקוראת להחזרתם של כולם תחת הכותרת "50 יום של גיהנום, לא עוצרים עד שכולם חוזרים".

מרים שלר, מנכ"לית מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית תל אביב, מסרה: "'מאמינות לך' – זה הרבה מעבר לסיסמא, זהו עיקרון ראשון במעלה, עקרון שמרכזי סיוע חרטו על דגלם מתוך הבנת המנגנונים שמשמרים את קשר השתיקה סביב פגיעות מיניות. להאמין לנפגעות ולנפגעים אנחנו דורשות מהגופים הבינלאומיים להשמיע קול ברור ונחרץ נגד האלימות המינית שהתרחשה כחלק ממתקפת הטרור בשבת השחורה".

כמו כן, שורה של ארגונים קוראים להשתתף בהפגנה שתתקיים בשעה 19:00 בכיכר פריז בירושלים. מארגנות האירוע מסרו "אלימות מגדרית מתקיימת בכל מקום ובכל השכבות בחברה. היא יכולה להיות נסתרת לעין אך מזיקה ביותר למי שנתונים בה. בתקופת מלחמה, נדמה כאילו האלימות המגדרית נעלמת מהרדאר הציבורי, ישנה תחושה שהאלימות ה'גדולה' של המלחמה מצליחה לטשטש את האלימות ה'קטנה' היומיומית. אך המציאות היא שהאלימות במרחב הביתי לא נעלמת, אלא רק מעמיקה ומסתבכת עוד יותר."

לדברי הארגונים "בזמן מלחמה, האתגרים והלחצים היומיומיים מתחזקים, ורשתות הביטחון החברתיות של רבים מתמוטטות. זה יכול להוביל להגברת האלימות המגדרית ולהחרפת המצב בתוך המשפחות והזוגיות. האלימות הביתית, שלעיתים נתפסת כ'פחות חשובה' מול האיומים הביטחוניים הכלליים, ממשיכה להיות בעיה חמורה ומסוכנת שדורשת תשומת לב וטיפול. אנחנו לא צריכות שאלימות בזוגיות ובמשפחה תגיע לכדי רצח כדי שניזכר שהיא קיימת. הזמן של מלחמה ואי-ודאות הוא גם הזמן להזכיר ולהדגיש את החשיבות של טיפול באלימות מגדרית וזוגית. יום המאבק לאלימות כלפי נשים הוא המקום להזכיר שהאלימות בבית לא הלכה לשום מקום, ולדרוש הגנה גם במרחב הביתי".

כאמור, במועדון הגדה השמאלית בתל-אביב (אחד העם 70) פעילות תנד"י יהודיות וערביות ייערכו כנס ליום המאבק באלימות כלפי נשים החל מהשעה 14:00. בכנס: הרצאות, דיונים וקבוצות שיח על נשים בצל המלחמה. בין הדוברות בכנס: מזכ"לית תנד"י, נסרין מורקוס; נשיאת תנד"י, ח"כ לשעבר תמר גוז'נסקי ועו"ד נועה לוי.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125443

"מאמינה לך" (צילום: צעדת המופקרות בירושלים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן