fbpx

סרט תיעודי ישראלי על חייו של קרל מרקס בפסטיבל דוקאביב הקרוב

פסטיבל הסרטים התיעודיים "דוקאביב" יתקיים בין 11 ל-20 במאי בסינמטק תל אביב

פסטיבל הסרטים התיעודיים הגדול בישראל "דוקאביב", החוגג את שנתו ה-25, יתקיים בין 11 ל-20 במאי. כבשנים האחרונות, יתקיים הפסטיבל בסינמטק תל אביב ובמוקדים שונים ברחבי העיר. החל ב-17 במאי יהיה מבחר סרטי הפסטיבל זמין לצפייה מקוונת בתשלום.

הנהלת הפסטיבל פרסמה את רשימת 13 הסרטים הישראליים שיוקרנו השנה. ברשימה בולטים הסרטים "האקטיביסט. קרל מרקס" (ישראל 2023), ו-"נורית אביב – אישה עם המצלמה" (ישראל, 2023). שני הסרטים יוקרנו בבכורה עולמית.

"האקטיביסט. קרל מרקס", סרטו של בנימין פריידנברג, מגולל את קורותיו של המהפכן קרל מרקס. "נורית אביב – אישה עם מצלמה", סרטו של זוהר ברנט, מעניק לצופה הצצה ראשונה לחייה האישיים של הבימאית והצלמת הנודעת. הסרט צולם לאורך שבע שנים, ורוקם את דמותה של צלמת הקולנוע הראשונה באירופה כאישה של ניגודים. סיפור חייה הייחודי מתגלה בסרט כמפתח ליצירתה הקולנועית.

על צעירים שגויסו בניגוד למצפונם

כן  ראויים לציון: "סרט בסנטר" בבימויים של קובי פרג' ומוריס בן-מיור, המציע מבט היסטורי ועכשווי על קניון דיזנגוף סנטר; ו-"ימי תום" בבימויו של גיא דוידי (הנודע בשל סרטו הקודם "חמש מצלמות שבורות"), המביא את סיפורם של צעירים שגויסו לצבא הכיבוש בניגוד לצו מצפונם.

עוד יתחרו בתחרות הישראלית: "התזמורת" בבימויו של עופר פנחסוב, המספר את סיפורה של תחנת הרדיו "בית השידור הישראלי" שעסקה בתעמולה במדינות הערביות; ו-"נורה" בבימויו של מתן בן מורה, המגולל את עולמה של אישה החיה עם 500 עטלפים בבית מחסה שהקימה עבורם.

במסגרת התחרות הבינלאומית בפסטיבל יוקרנו הסרטים: "50 השבועות ו-5 הימים של יוסי שריד כשר חינוך"  בבימויו של אבידע ליבני, המגולל את סיפור חייו של אחד ממייסדי מרצ; "חילוניות – דת ומדינה" בבימויה של ענת זלצר; ו-"חיים ומוות בלוד", בבימויה של הילה מדליה, המגולל את סיפורן של שלוש משפחות שגורלן נקשר זה בזה כתוצאה ממעגל האלימות האכזרי בעיר המעורבת לוד.

יוסי אבו

 

לעיון ברשימת הסרטים המלאה

קרל מרקס (צילום: רוברט דיריכס)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן