fbpx

סכנה לתוספת השכר לנהגים שהושגה לאחר מחאות: כוח לעובדים מאיים בשביתה

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הודיע אתמול כי רואה בחומרה את האיום האפשרי על שכר הנהגים

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הודיע אתמול כי רואה בחומרה את האיום האפשרי על שכר הנהגים, שעלה רק לאחר חמש שביתות שערכו, והודיע כי אם האיום ימומש בכוונת נהגי הארגון לשוב ולשבות כפי שעשו לפני עשרה חודשים. “ידענו מראש כי עצם הצבת תוספת השכר כמענק ולא כתוספת תקציבית מציב את העלאת השכר על כרעי תרנגולת. עתה האיום מומש” נמסר מהאיגוד בעקבות ידיעה שפורסמה ב”כלכליסט” לפיה שבעוד חודש שכר הנהגים העומד כיום על כ-50 שקל לשעה עלול לרדת משמעותית. זאת, כי משרד התחבורה הוא המשרד היחיד שעדיין לא הגיע לסיכום תקציבי לשנים 2023 ו-2024 עם האוצר.

בכוח לעובדים פנו לשרת התחבורה רגב והדגישו כי “לא זו בלבד שאת הקיים יש לשמר, עליך לעמוד בהבטחתך להעלות את שכר הנהגים ל 60 שקל לשעה. השכר הנמוך הוא הגורם המוביל למחסור של למעלה מ-6,000 נהגים ובהצבת התחבורה הציבורית על פי תהום. לצידם – יש להכיר בוותק שצברו הנהגים במעבר בין זכיינים, ולסיים את המעמד המחפיר שבו עובדי התחבורה הציבורית לא מוכרים כעובדי ציבור, ונהג אוטובוס לא מוכר כמקצוע. עד להבטחת שיפור שכר נמשיך במאבק לשיפור ממשי בשכר הנהגים לרבות חזרה לכלי השביתה, אשר הובילה להעלאות השכר הקודמות”.

בחודש יוני האחרון הקצה משרד התחבורה 120 מיליון שקלים לטובת העלאה זמנית של שכר נהגי האוטובוס לאחר רצף של מחאות ושביתות מצד הנהגים. במשרד התחבורה תחת מרב מיכאלי החליטו על העלאה חד פעמית מפני שהממשלה התפרקה ולא הייתה יכולת להעביר תקצוב קבוע לטובת העניין. ההסכם הזמני איפשר את העלאת השכר עד לסוף החודש הנוכחי, והחל מחודש מאי למפעילות אין תקציב להמשיך לשלם את השכר הזה לנהגים.

נהגים מפגינים וחוסמים רחובות בקריית הממשלה בירושלים בדרישה לתוספות שכר, יוני 2022 (צילום: כוח לעובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

דילוג לתוכן