fbpx

ממשלת הימין מלא-מלא והשידור הציבורי: נמשכת במערכה להצלת תאגיד כאן

הקואליציה החליטה בישיבתה בשבוע שעבר "להקפיא" את התוכנית לסגירת התאגיד הציבורי

הקואליציה החליטה בישיבתה בשבוע שעבר "להקפיא" את תוכנית שר התקשורת שלמה קרעי לסגירת תאגיד השידור הציבורי. זאת בעקבות התגברות המחאה ההמונית נגד מדיניות ממשלת הימין "מלא-מלא". לדברי הממשלה, היא מתעדפת את קידום ההפיכה המשטרית.     מאז 2019, פועל קרעי בנחישות לסגירת תאגיד השידור הציבורי. בתקופה האחרונה הוא ניסה לקדם את המהלך, ואף תכנן לקיים מסיבת עיתונאים להצגת תוכנית מפורטת.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות וארגון עובדי התקשורת מסרו תגובה משותפת להקפאת התוכנית: "המאבק למניעת הפגיעה בשידור הציבורי יימשך במלוא העוז עד שיודיע השר קרעי בקולו כי הוא גונז את התוכנית לסגירת התאגיד. איננו מקבלים את האמירה כי התוכנית לסגור את התאגיד מושהית עד שיבשילו התנאים המתאימים. אנחנו דורשים מראש הממשלה ומשר התקשורת להודיע על עצירת כל ניסיון להתערב בעבודה העיתונאית. לא נאפשר פגיעה בחופש העיתונות, היצירה והמחשבה".

שבוע של מחאות והפגנות

החלטת הקואליציה נתקבלה על רקע שבועיים של מחאות והפגנות נגד סגירת התאגיד. ביום שישי שעבר הפגינו אנשי "כאן חינוכית" בתל אביב נגד צעדי הממשלה בנושא. את המחאה הוביל השחקן ויוצר התוכן קווין רובין, והשתתפו בה כוכבי הטלוויזיה החינוכית לדורותיהם. נכחו בה בין היתר כוכבי הסדרה "כראמל"; שחר טבוך; נועה כהן; וכן השחקנית נטע רוט, המככבת בקומדיית המצבים "לבד בבית" המשודרת בתאגיד.

כמו כן, התכנסו כמו-כן מאות עיתונאים ועובדי הענף מכל כלי התקשורת בתל אביב, וערכו כנס חירום בסולידריות עם תאגיד השידור כאן ועובדיו. "הרג השידור ציבורי הוא חיסול אחד המנועים החשובים של השיח הציבורי שלנו", התריעה אילנה דיין, מוותיקות העיתונאים בישראל, בדבריה בכנס. "על פסקת ההתגברות ניתן להתווכח, אך על סגירת השידור הציבורי לא. יש להיאבק בנחישות על המשך קיומו", הדגישה.

בתום הכנס, יצאו עשרות עיתונאים ועיתונאיות לצעדת מחאה נגד כוונת הממשלה לסגור את התאגיד. המפגינים חסמו את צומת הרחובות אבן גבירול וצייטלין. ארגון העיתונאים והעיתונאיות, שיזם את כנס החירום, הבטיח כי הכנס וההפגנה הם רק שלב ראשון במחאה נרחבת, אשר תימשך עד שתודיע הממשלה על נסיגתה מהתוכנית לפגוע בתאגיד הציבורי.

יצוין כי איגודי תעשיית הטלוויזיה ערכו גם הם כנס חירום (25.1) למען ההגנה על השידור הציבורי במועדון צוותא בתל-אביב. בכנס מתחו אנשי התקשורת ביקורת קשה על ממשלת הימין, וגינו את איומיה לסגור או להפריט את כאן ובכך להזרים מאות מיליוני שקלים לכיסיהם של בעלי ההון המחזיקים בערוצי הטלוויזיה הפרטיים. את הכנס ארגנו איגוד העורכים, הפורום הדוקומנטרי בישראל, איגוד הבמאיות והבמאים, אקט – איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, תלי – חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה, איגוד השחקנים שח"ם, איגוד המפיקים, איגוד התסריטאים ואיגוד מקצועות האנימציה.

הממשלה רוצה להשתיק קולות ביקורתיים

האגודה הישראלית לתקשורת פרסמה גילוי דעת בו הצטרפה לגינוי הציבורי שסופגת הממשלה על כוונתה לסגור  או להפריט את תאגיד השידור: "שדה תקשורת ביקורתי, מגוון ורחב הוא ליבה הפועם של כל מדינה דמוקרטית. קיומם של ערוצי תקשורת ציבוריים מבטיח קולות הפועלים באופן מנותק משיקולי רייטינג מסחריים".

עוד הדגישה האגודה: "ניסיון העבר מראה כי בהיעדר שידור ציבורי עצמאי המשוחרר מאיומי הדרג המדיני, מתקשים יתר כלי התקשורת למתוח ביקורת ולתפקד כ'כלב השמירה' של הדמוקרטיה. "במצב כזה, הופכים אמצעי התקשורת כלי בידי השלטון לשימור כוחו, להגבלת מגוון הקולות הנשמעים בחברה ואף אמצעי לדיכוי בחירות הוגנות. בעידן בו צונח האמון במערכות המדינה, המשפט והתקשורת, תהיה פגיעה בתאגיד השידור הציבורי פגיעה אנושה בתפקידה של התקשורת בכלל".

האגודה הישראלית לתקשורת היא ארגונם המקצועי של חוקרי התקשורת בישראל. היא הוקמה בשנת 1995 והיא היחידה מסוגה בארץ. מאוגדים בה כמאתיים חוקרים ומרצים לתקשורת במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. תפקידה המוצהר: לקדם את מחקר התקשורת והוראתה ולעודד שיח ציבורי ודמוקרטי.

מערכת "זו הדרך" עם עובדי כאן

חברי מערכת השבועון "זו הדרך" השתתפו בכנס העיתונאים שנערך בשבוע שעבר בתל-אביב, והביעו את תמיכתם במאבק עובדי כאן. בהודעה שפרסמו נאמר: "בשעה קשה זו, ובעת שממשלת הימין הקיצוני מנהלת מתקפה מרוכזת נגד החירויות הדמוקרטיות, ובתוך כך חותרת לסגור את תאגיד השידור הציבורי לטובת האינטרסים של בעלי ההון המקומיים והזרים השולטים בתקשורת הישראלית, 'זו הדרך' מביע את תמיכתו במאבק עובדי כאן. זה מאבק החורג ממסגרת מאבקי האיגודים המקצועיים, ומחייב התגייסות של הקהל הרחב". "אנו מתגייסים להצלחת המאבק", הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118747

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן