fbpx

ארגוני הסביבה והבריאות החליטו לצאת למאבק נגד ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין

בין החותמים גם ארגונים שמייצגים פעילים עם אוריינטציה ימנית ודתית

ארגוני הסביבה והבריאות בישראל, המאוגדים תחת קבוצת "חיים וסביבה" – ארגון הגג של התנועה הסביבתית, הודיעו הבוקר (חמישי) כי החליטו להתאגד יחד ולצאת למאבק נגד ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין בהובלת השר המשפטים יריב לוין.

מ"חיים וסביבה" נמסר כי עשרות ארגונים שמייצגים זוויות שונות של השפעת המהלך המשפטי על החיים של כולנו ניסחו מכתב ובו ניתוח של השלכות הרפורמה המשפטית. בין מנסחי המכתב והחותמים עליו ישנם ארגונים שעוסקים בנושאי איכות הסביבה, בריאות הציבור, תכנון, תחבורה, טבע, אקלים ועוד.

בין החותמים גם ארגונים שמייצגים פעילים עם אוריינטציה ימנית ודתית". בין הארגונים שחתמו על המכתב: אדם טבע ודין, גרינפיס, הורים למען האקלים, החברה להגנת הטבע, הפורום הישראלי לעירוניות, הפורום לתזונה בר-קיימא, מרכז השל, מגמה ירוקה, איגוד רופאי בריאות הציבור, מכון הערבה ללימודי הסביבה, צלול, שומרים על הבית, המרכז בהכחדה, מורים למען הסביבה, עמותת אל-אמל לסביבה ותרבות ותחבורה הים ומחר. יצוין ששומרים על הבית, הפועל באזור השרון וחוף הכרמל, כבר החל בפעילויות מחאה ופעיליו הפגינו במוצ"ש האחרון מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה.

עוד הוסיפו הארגונים במכתב ששלחו לרה"מ נתניהו, לשר המשפטים לוין, לח"כ שמחה רוטמן ולראשי הסיעות בכנסת כי הם "קוראים לממשלת ישראל ולכנסת ישראל לפעול באופן שקול, ולהימנע מקידום שינויים כה דרמטיים באופן חפוז וללא שיח מעמיק. לצערנו השינויים מקודמים באופן שיפגע בשלל אינטרסים ציבוריים חשובים, אשר נוגעים לכל אדם בישראל, מכל המחנות הפוליטיים".

לדבריהם, "הכלים המשפטיים בהם מוצע לפגוע, הינם אמצעים אשר מסייעים כיום לציבור במדינת ישראל לנשום אוויר פחות מזוהם, ליהנות מזכות הגישה לחופי רחצה, לטבע ולפארקים, מאפשרים פיקוח ובקרה על מפעלים מזהמים, הגנה על האינטרס הציבורי ושקיפות מידע סביבתי, מבטיחים מים ראויים לשתייה, הגנה על משאבי הטבע, שמירתם לדורות הבאים והגנה על שכבות מוחלשות תוך שאיפה לצדק סביבתי-אקלימי".

ב"חיים וסביבה" הדגישו: "הצעדים המוצעים כיום, צפויים להחליש את ההגנה על זכויות סביבה ובריאות, לשלול מהציבור את זכותו להעלות בפני בית המשפט טענות והשגות כנגד פעולות השלטון, למנוע מבתי המשפט לקיים ביקורת שיפוטית אפקטיבית, לצמצם עד ללא היכר את יכולתם של ארגוני החברה האזרחית, להגן על זכויות אדם ולקבל סעד אפקטיבי לתיקון עוולות סביבתיות". עוד נמסר מהארגונים כי "השינויים המדוברים במערכת המשפטית צפויים לפגוע פגיעה חמורה ביכולת שלנו כארגוני חברה אזרחית לפעול למען האינטרס הסביבתי והבריאותי, וכמו כן בזכותו הבסיסית של הציבור לפעול כנגד מפגעים הפוגעים בבריאותו, באיכות חייו, בסביבתו ובטבע ממנו הוא נהנה".

קישור לנייר העמדה המלא https://bit.ly/3Js9H7Q :

פעילים מפגינים מול "כנס הסביבה" הממסדי שנערך במלון הילטון בתל-אביב בחודש שעבר (צילום: המרד בהכחדה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן