fbpx

אוניברסיטת ת"א: עובדות הניקיון בקמפוס יועסקו באמצעות חברה ללא מטרות רווח

נמסר כי המודל נועד לשפר בצורה ניכרת את תחושת השייכות של עובדי ועובדות הניקיון לקהילה האוניברסיטאית

עובדות הניקיון בקמפוס יועסקו באמצעות חברה ללא מטרות רווח (חל"צ). כך הגיב דובר אוניברסיטת תל-אביב, תומר ולנר, לשורה של ידיעות שפורסמו באחרונה בשבועון "זו הדרך" ובאתר האינטרנט שלו. לדבריו "ראוי להבהיר לראשונה בשירות הציבורי בישראל, והחל מחודש מרס הקרוב, עובדי ועובדות הניקיון באוניברסיטאות תל אביב, העברית ובן גוריון יעברו למודל של העסקה בחברה בין אוניברסיטאית ייעודית לאספקת שרותי ניקיון וללא מטרת רווח.

עוד מסר כי המודל החדש, המשותף לשלושת האוניברסיטאות, "נועד לשפר בצורה ניכרת את תחושת השייכות של עובדי ועובדות הניקיון לקהילה האוניברסיטאית. החברה החדשה תתמחה ותשים דגש מיוחד על תנאי העסקה, ההכשרה, ושקיפותם והם יהיו מותאמים למאפייני האוכלוסייה, שחלק ניכר ממנה אינה דוברת עברית כשפת אם".

"בתום עבודת מטה מקיפה, מסתיים הליך הקמתה של החברה שתקלוט לשרותיה את עובדי ועובדות הניקיון. יש להדגיש כי זכויות הוותק של העובדים לרבות ימי חופשה ומחלה לא יפגעו במעבר מחברות הניקיון השונות לחברה הבין-אוניברסיטאית. כמו כן, אשר לטענות שלו במכתבו של ח"כ כסיף לגבי על כך שעובדות הניקיון נאלצות להמתין בשעות הבוקר המוקדמות זמן ממושך מחוץ לשערי הקמפוס, הנושא טופל והוסדר כך שגם במצב בו תהיה הגעה מוקדמת מהמתוכנן לא תהיה המתנה מעבר למספר דקות", הוסיף.

יצוין שמאות סטודנטים ומרצים הפגינו ביום שני האחרון באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטה העברית בסולידריות עם עובדות הניקיון. שני המוסדות האקדמיים מעסיקים את העובדות באמצעות חברת קבלן הפוגעת באופן תדיר ונפשע בזכויותיהן הבסיסיות. זאת, חרף מחאות והפגנות שמקיימים הסטודנטים במוסדות אלה מדי שנה, ובהשתתפות תאי הסטודנטים של חד"ש.

יותר ממאה סטודנטים ומרצים השתתפו בהפגנה למען שיפור תנאי העסקתן של עובדות הניקיון באוניברסיטת תל אביב, אותה ארגנו כמה מן הכוחות המתקדמים באוניברסיטה ובראשם חד״ש סטודנטים. ההפגנה יצאה מרחבת הדשא המרכזית באוניברסיטה והסתיימה מול בניין ההנהלה.

המפגינים קראו להעלות את שכר העובדות בהתאם להסכם הקיבוצי האחרון בתחום השמירה והניקיון, ותבעו לשמור על זכויותיהן של העובדות הוותיקות. כמו כן קראו להעביר את כל העובדות להעסקה תחת חברת הבת שהקימה האוניברסיטה, המעסיקה כיום באופן ישיר חלק מעובדות הניקיון. בהפגנה השתתפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל). היא פנתה לעובדות הניקיון ולנוכחים בעברית ובערבית, והדגישה כי העובדות "סובלות מעול הכיבוש בנוסף להעסקה הקבלנית".

תא חד"ש באוניברסיטת תל אביב מסר: "ההשתתפות המרשימה של הסטודנטים והמרצים בהפגנה מעידה על התמיכה הרחבה בדרישותיהן של עובדות הניקיון באוניברסיטה. נמשיך במאבק עד לחיסול ההעסקה הקבלנית במוסדות האקדמיים".

עוד בנושא

ח"כ עאידה תומא-סלימאן יחד עם סטודנטים חברי חד"ש שלקחו חלק, ביום שני, בהפגנה למען זכויותיהן של עובדות הניקיון באוניברסיטת ת"א (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן