fbpx

הפגנות באוניברסיטת תל אביב והעברית במחאה על ניצול עובדות הניקיון

שני המוסדות האקדמיים מעסיקים את העובדות באמצעות חברת קבלן הפוגעת באופן תדיר ונפשע בזכויותיהן

    מאות סטודנטים ומרצים הפגינו אמש (שני) באוניברסיטת ת"א ובאוניברסיטה העברית בסולידריות עם עובדות הניקיון. שני המוסדות האקדמיים מעסיקים את העובדות באמצעות חברת קבלן הפוגעת באופן תדיר ונפשע בזכויותיהן הבסיסיות. זאת, חרף מחאות והפגנות שמקיימים הסטודנטים במוסדות אלה מדי שנה, ובהשתתפות תאי הסטודנטים של חד"ש.

    יותר ממאה סטודנטים ומרצים השתתפו בהפגנה למען שיפור תנאי העסקתן של עובדות הניקיון באוניברסיטת תל אביב, אותה ארגנו כמה מן הכוחות המתקדמים באוניברסיטה ובראשם חד״ש סטודנטים. ההפגנה יצאה מרחבת הדשא המרכזית באוניברסיטה והסתיימה מול בניין ההנהלה.

    המפגינים קראו להעלות את שכר העובדות בהתאם להסכם הקיבוצי האחרון בתחום השמירה והניקיון, ותבעו לשמור על זכויותיהן של העובדות הוותיקות. כמו כן קראו להעביר את כל העובדות להעסקה תחת חברת הבת שהקימה האוניברסיטה, המעסיקה כיום באופן ישיר חלק מעובדות הניקיון.

    בהפגנה השתתפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל). היא פנתה ישירות לעובדות הניקיון ולנוכחים בעברית ובערבית, והדגישה כי העובדות "סובלות מעול הכיבוש בנוסף להעסקה הקבלנית".

    תא חד"ש באוניברסיטת תל אביב מסר: "ההשתתפות המרשימה של הסטודנטים והמרצים בהפגנה מעידה על התמיכה הרחבה בדרישותיהן של עובדות הניקיון באוניברסיטה. נמשיך במאבק עד לחיסול ההעסקה הקבלנית באוניברסיטה".

    הפגנה מקבילה התקיימה באוניברסיטה העברית, בהשתתפות עשרות סטודנטים ומרצים. ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) שהשתתף בהפגנה מסר: "האפליה, הדיכוי והניצול של העובדות באים לידי ביטוי בשלושה היבטים: מעמדי, מגדרי ואתני לאומי. לא יעלה על הדעת שדווקא מקומות עבודה בעלי מוניטין של קידמה יהיו אחד הגורמים המנצלים ביותר במשק. אני קורא לכל המוסדות האקדמיים להעביר את העובדים והעובדות להעסקה ישירה מיד".

סטודנטים מפגינים באונ' תל אביב בסולידריות עם עובדות הניקיון, 9 בינואר (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן