fbpx

האו"ם: רוב המדינות מתנגדות למצור על קובה; 152 דורשות מישראל לפרק את הארסנל האטומי

קובה זכתה לניצחון מוחץ בדיון שנערך אתמול (חמישי) באסיפה הכללית של האומות המאוחדות בניו יורק

 

קובה זכתה לניצחון מוחץ בדיון שנערך אתמול (חמישי) באסיפה הכללית של האומות המאוחדות בניו יורק. כמעט כל קהילה הבינלאומית עומדת לצידה של קובה בהתנגדותה  למצור הכלכלי הממושך שארה"ב הטילה עליה לפני עשרות שנים. עוד דורשות המדינות לשים מייד קץ למצור. כך מסרה הבוקר סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

ההצבעה נערכה באסיפה הכללית השנתית של האו"ם בעקבות הצעת ההחלטה הקובנית נגד המשך המצור. 185 מדינות תמכו בגינוי – מתוך 192 מדינות החברות בארגון. בדומה לתוצאות ההצבעה בשנה שעברה רק שתי מדינות הצביעו נגד ההחלטה: ארה"ב וישראל, ועוד שתי מדינות נמנעו: אוקראינה של הנשיא זלנסקי וברזיל של הנשיא בולסונרו.

עבור שר החוץ של קובה, ברונו רודריגס פריליה, שהציג את עמדת ארצו באסיפה הכללית, מדובר ב"ניצחון היסטורי" כי היא התקבלה לאחר שנשיא ארה"ב  לשעבר, דונלד טראמפ, הידק את המצור והנשיא המכהן, ג'ו ביידן, לא עשה דבר כדי לשים קץ למדיניות הנפשעת האמריקאית כלפי קובה. יצוין שזו השנה ה-29 ברציפות בה רוב גדול של מדינות תומך בהצעת החלטה הדורשת "לשים מיד קץ למצור הכלכלי, הפיננסי והמסחרי שהטילה ארה"ב על קובה".

בשנה שעברה הצביעו נגד המצור ובעד העמדה הקובנית 183 מדינות. השנה נרשם שיא במספר המדינות התומכות בעמדה הקובנית. בדיון שקדם להצבעה השתתפו נציגיהם של 20 מדינות וארגונים בינלאומיים – כגון ארגון המדינות הבלתי מזדהות, כדי לנמק את התנגדותם לחרם.

יצוין שביום שישי שעבר 152 מדינות תמכו במסגרת האסיפה הכללית בהחלטה הדורשת מישראל לפרק את הארסנל האוטמי ולהצטרף לאמנה הבינלאומיות נגד הפצת הנשק הגרעיני. עוד קובעת ההחלטה שישראל צריכה לפתוח את כל מתקניה הגרעיניים לפיקוח בינלאומי – כפי שהיא שדורשת מאיראן. רק שלוש מדינות התנגדו להחלטה: ישראל, ארה"ב וקנדה ו-20 מדינות נמנעו ובהן הודו, מדינות החברות בנאט"ו ומדינות מערב אירופה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/108476

הפגנה נגד המצור על קובה שנערכה בשבת שעבר במרכז מנהטן, ניו יורק (צילום: פרנסה לטינה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן