fbpx

נתניהו ברח לאיטליה אבל גם ברומא הפגינו נגד ההפיכה המשטרית

הפגנות ישראלים ופלסטינים נערכו אתמול בעת פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשת ממשלת איטליה ג'ורג'ה

הפגנות של ישראלים ופלסטינים נערכו אתמול (שישי) בעת ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראשת ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני. המוחים הישראלים התכנסו בכיכר "סנטי אפוסטולי" בבירה, ופתחו בקריאות "דמוקרטיה, בושה, ישראל לא תהיה דיקטטורה".  בהזמנה להפגנה שהפיצו המארגנים (ר' צילום) לקראת ההפגנה נכתב "תישאר בביתך! באיטליה יש לנו די פשיסטים. אתה אישיות בלתי רצויה – מתנגדים לביקור המדיני של נתניהו".

נתניהו טען אתמול כי גורמים זרים מממנים את ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית. "צריך לשאול מהיכן בא עיקר הכסף, מה זה החפ"ק, מי מארגן ולמה", אמר בתדרוך לכתבים שהתלוו לביקור ראש הממשלה ברומא.

יצוין שביום חמישי האחרון, זמן קצר אחרי שסיים את נאומו בבית הכנסת ברומא, ספג נתניהו ביקורת חריפה מצד נשיאת איגוד הקהילות היהודיות באיטליה, נעמי די סייני, שהתייחסה להפיכה המשטרית.

בין היתר אמרה די סייני כי "החשיבות של השינויים המוצעים, מביאה אותנו להדגיש, כי יש לאשרם בהליך של דיונים רחבים ובהסכמה. כמובן שהרוב הנבחר מציע ומקדם, אבל אחריות ממשלתית פירושה מודעות למרכזיות של שינויים אלה". ‏עוד אמרה בנאומה: "כיהודי אי אפשר להיות גאה בהתנהגות המסיתים לאלימות כלפי שכנו חילוני, שמאלי, ערבי אזרח ישראלי או פלסטיני של מי שעושה צדק לעצמו. אי אפשר להיות ישראלי גאה, וגם לא יהודי גאה, אם בשם הזהות הזו, יחידים נוקטים באלימות או ניתנת לגיטימציה מיניסטריאלית לפעולות נקמה, כתגובה לטרור, סבל ואבל". "אני חוזרת ומפצירה – הפצת השנאה מדאיגה אותנו מאוד, כמו כן הבידוד ודעיכת בלגיטימציה של ישראל. אנו מודאגים משינוי של חוקי היסוד, מדחק השעה, מחוסר אחדות במדינה ושמירה על מורשת הערכים שלה", אמרה. כהגדרתה, ממשלת הימין נותנת "לגיטימציה פוליטית ומיניסטריאלית" לאלימות כלפי פלסטינים.

בתוך כך, הפרלמנט האירופי יקיים ביום שלישי הקרוב דיון פתוח שיעסוק בהפיכה המשטרית בישראל. הדיון הוא הפעילות המשמעותית ביותר שמתקיימת באיחוד לנוכח התוכנית שמקדמים נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. עוד מתכננים בצרפת הפגנות מחאה בעת ביקורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפריז עם שובו מארה"ב.

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן