fbpx

70 אלף מרצים ב-150 מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי בריטניה ישבתו בדרישה לתוספות שכר

מאז 2009 שכר המרצים נשחק בכ-25%

יותר מ-70 אלף מרצים ב-150 אוניברסיטאות ומכללות ברחבי בריטניה ישבתו בדרישה לתוספות שכר. כך עולה מתוצאות המשאל שנערך בקרב חברי איגוד המרצים בהשכלה הגבוהה של הממלכה המאוחדת. 80 אחוז ממשתתפי המשאל השיבו בחיוב להצעת הארגון, המאגד את כל סגלי ההוראה והמחקר – בכירים וזוטרים כאחד. הנהגת האיגוד מסרה כי היא תתכנס בלונדון ביום חמישי הקרוב כדי להחליט על מועד השביתה. 

על פי נתוני האיגוד, מאז 2009 שכרם של מרצים נשחק בכ-25%. לעומת זאת, שכרם של ראשי האוניברסיטאות גדל בעשרות אחוזים. במו"מ שנערך עם מועצת ההשכלה הגבוהה, המעסיקים הציעו תוספת שכר של 3%. על כך השיב האיגוד שרק בשנה החולפת נרשמה עלייה ביוקר המחיה של כ-12%. "הצעת המעסיקים היא במעשה קיצוץ שכרנו", אמר דובר האיגוד.

ארבע הן הדרישות המרכזיות של האיגוד: תוספות שכר, הפסקת העסקת מרצים שלא במסגרת ההסכם הקיבוצי, פיצוי על עומס העבודה הגובר ולשים קץ לאפליה הקיימת בשכר על בסיס מגדרי או אתני. יצוין שבשבוע האחרון כבר נרשמו 22 שביתות במכללות, בהן תנאי העבודה והשכר קשים הרבה יותר.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116230

משמרת מרצים בפתח מכללה בעיר ברמינגהם בקריאה לתמוך בשביתה (צילום: איגוד המרצים בהשכלה הגבוהה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן