fbpx

ארבעה צעירים יתייצבו בבקו"ם ויכריזו על סירובם לשרת בצבא הכיבוש

אחד הצעירים הוא שחר שורץ (18) שהתייצב לפני שבועיים בבקו"ם והכריז על סירבו להתגייס

 

ארבעה צעירים יתייצבו בבקו"ם ביום ראשון הקרוב, 4 בספטמבר ויכריזו על סירובם לשרת בצבא הכיבוש. בשל כך הם עלולים להישלח לכלא הצבאי לתקופת מאסר. מרשת מסרבות, התומכת בסרבנים, נמסר: "אנחנו נהיה שם כדי ללוות אותם ולתמוך בהם! הצטרפו אלינו ביום ראשון בשעה 9:00 בבוקר ליד הכניסה לבקו"ם".

יצוין שאחד הצעירים הוא שחר שורץ (18) שהתייצב לפני שבועיים בבקו"ם והכריז על סירבו להתגייס. הוא עמד למשפט ונשלח ל-10 ימי מחבוש בכלא הצבאי 10 שליד עתלית. שורץ שוחרר השבוע ובכוונתו להתייצב שוב ולסרב. על  כך מסר דובר רשת מסרבות שאמר "שחר מסרב להתגייס לצבא הישראלי שמנהל כבר עשרות שנים כיבוש אכזרי על העם הפלסטיני, ומעמיק את מעגל הדמים ואי-ביטחון של ישראלים ופלסטינים כאחד".

עם כניסתו לכלא מסר שוורץ מכתב ובו הוא מסביר את הסיבות לסירובו. "אני מסרב להתגייס לצבא משום שהוא אוכף מדיניות של חוסר שוויון ודורס כל תקווה לשינוי. גם אם המדינה לא סיפחה את השטחים הכבושים דה יורה, היא עדיין שולטת בהם דה פקטו ומונעת הגדרה עצמית מהפלסטינים. באותו הזמן, היא רומסת את זכויות האדם הבסיסיות שלהם. לפלסטינים אין דרך להשפיע על חייהם מכיוון שאין להם זכות הצבעה ב'דמוקרטיה' ששולטת בכל אספקט של חייהם. הצעירים הישראלים שמשרתים בצבא הם אלה שפוגעים בזכויות האדם של הפלסטינים בשטח, מדכאים את האוכלוסייה ומאפשרים את אלימות המתנחלים כנגדם. אני מסרב לקחת בזה חלק", כתב.

"מדוע אני מסרב לשרת בצבא כיבוש", מאת שחר שורץ

האירוע בפייסבוק

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן