fbpx

מועדון אסטודיאנטס תל-אביב חוגג חמש שנות קיום: סיים רביעי בליגה השנייה של IFLI

המועדון הוא שלוחה רשמית של אסטודיאנטס דה לה פלטה בארגנטינה, מועדון עם היסטוריה עשירה בתארים

אוהדי מועדון הכדורגל אסטודיאנטס ת"א ושחקניו חגגו אמש (חמישי) במסעדת "הספסל" ברמת גן חמש שנות קיום ואת סיום העונה במקום הרביעי בליגה השנייה של IFLI (התאחדות המוקדשת לחובבי כדורגל מסביב לעולם הגרים בישראל). המועדון נוסד ביוני 2017 והוכר כשלוחה רשמית על ידי אסטודיאנטס דה לה פלטה בארגנטינה, מועדון עם היסטוריה עשירה בתארים מקומיים והבינלאומיים. לדברי מייסד המועדון, אליאל נחמד שהנחה אמש את האירוע, המועדון מקדם ערכים של סולידריות חברתיות, קבלת האחר, כבוד הדדי, עבודה קבוצתית, הקרבה אישית למען המטרה המשותפת ופועל נגד אלימות במגרשים.

לפני שבועיים, המועדון המאגד ישראלים, מהגרי עבודה, מבקשי מקלט ועולים, קיים ברמת גן סדנא פתוחה לקהל על ההשפעת הכדורגל על החברה. לדברי נחמד "תושבים רבים התקרבו כדי להקשיב על ערכיה החברתיים של קבוצת אסטודיאנטס דה לה פלטה ועל 120 מועדוני אוהדים בארגנטינה ו-43 הנוספים הפועלים מסביב לעולם שתפקידם לקדם סולידריות חברתית ולתרום לקידום הקהילות השונות".

מאז 2017 פעילה אסטודיאנטס ת"א בטורנירים ובתחרויות בת"א-יפו וברחבי הארץ. עם שחקני הקבוצה נמנים מבקשי מקלט מסודאן, מאריתריאה, מאוקראינה, מחוף השנהב ועוד, עולים חדשים מגרמניה, מארגנטינה, מקולומביה ומרוסיה וילידי הארץ. מאז הקמתה זכתה אסטודיאנטס ת"א בשבחים רבים בגלל פעילותה הקהילתית. הקבוצה אף זכתה בסיקור בערוצי התקשורת בארגנטינה, ובתמיכה מצד ארגונים בינלאומיים הפועלים למיגור האלימות במגרשים.

"קלוב אסטודיאנטס דה לה פלטה" הוא אחד המועדונים המפוארים של ארגנטינה. את המועדון ייסדו ב-1905 סטודנטים באוניברסיטה הלאומית של העיר לה פלטה, בירת מחוז בואנוס איירס, כ-60 ק"מ דרומית מהבירה בואנוס איירס. לזכות המועדון הוותיק שש אליפויות, שני גביעים לאומיים ושישה גביעים בינלאומיים, ובהם ארבעה ב"קופה ליברטדורס" – אליפות דרום אמריקה בכדורגל. בעשור האחרון המועדון הארגנטיני הצטיין בפעילותו הקהילתית אף מעבר לעיר לה פלטה. למועדון אצטדיון גדול וחדיש המסוגל להכיל כ-30 אלף צופים. אוהדי הקבוצה המסורים עוקבים בדריכות אחר כל משחק בבית או בחוץ, במגרש הגדול שבלה פלטה או באמצעות השידורים הישירים ברדיו או בטלוויזיה.

לאתר של הקבוצה (עברית וספרדית)

שחקנים ואוהדי אסטודיאנטס ת"א במסיבה לציון הקמת המועדון יחד עם מייסדו, אליאל נחמד (עומד, חמישי משמאל). (צילום: אסטודיאנטס ת"א)  

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן