fbpx

מנהיג מפלגת העובדים לולה דה סילבה הכריז על מועמדותו לנשיאות ברזיל

לפי הסקרים, זוכה לולה לתמיכה הנעה בין 15% ל-30% יותר מבולסונרו

מנהיג מפלגת העובדים ונשיא ברזיל לשעבר לואיס אינסיו דה סילבה, הידוע בכינויו "לולה", הכריז אתמול (שבת) על מועמדותו לנשיאות. על כך מסר הבוקר "פורטל ורמליאו" של המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, התומכת בלולה. ההכרזה התרחשה בכנס רב משתתפים בעיר סאו פאולו, בו לקחו חלק חברי פרלמנט, ראשי איגודים מקצועיים, פעילי שמאל, נבחרי עיריות ואנשי רוח. לצידו של לולה, יתמודד ג'ראלדו אלקמין מהמפלגה הסוציאליסטית לתפקיד סגן הנשיא.

לדברי אחד מראשי המפלגה הקומוניסטית, הסנטור לשעבר אינסיו ארודה: "סביב המועמדות של לולה נוצרה הקואליציה הגדולה ביותר בתולדות ברזיל. לדעתי ניתן יהיה להרחיב אותה עוד יותר". לפי הסקרים, זוכה לולה לתמיכה רבה מאוד בקרב הבוחרים, בין 15% ל-30% יותר מנשיא הימני הקיצוני המכהן, ז'איר בולסונרו. בעצרת המונים בסאו פאולו קרא לולה לציבור בברזיל להתאחד מאחוריו ולהגן על הדמוקרטיה "מפני האיום הטוטליטרי" שנשקף מהשלטון הנוכחי.

במארס אשתקד ביטל שופט בית המשפט העליון של ברזיל, אדדסון פאשין, את כל ההרשעות בשחיתות של מנהיג מפלגת העובדים והחזיר ללולה את זכויותיו הפוליטיות לקראת הבחירות שיערכו ב-2 באוקטובר הקרוב. לולה הורשע בעבירות שוחד ב-2018 ושוחרר בסוף 2019. הוא ישב במאסר כמעט שנתיים ובית הכלא שבו הוחזק הפך למקום עלייה לרגל לתומכיו, ונערכו מולו מחאות מדי יום.

קראו עוד בנושא

לולה (במרכז התמונה, לובש חולצה לבנה) בעת הכרזת על המועמדות, אתמול, בסאו פאולו (צילום: ורמליאו)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן